ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک فعال نظام آموزشی گفت: خواهش ما این است که دولت خیلی اذیتمان نکند و نگوید که فقط شبکه شاد داریم و لاغیر؛ دولت اجازه دهد از تکنولوژی استفاده کنیم.
به گزارش تسنیم؛ محمدعلی اسماعیل زاده، مدرس دانشگاه و فعال نظام آموزشی با بیان اینکه پنجمین فرزندم امسال وارد کلاس اول می‌شود و یک فرزندم از نظام آموزش و پرورش فارغ التحصیل شده است، اظهار کرد: در تهران، در روستاها و شهرستان‌هایی عضو انجمن اولیا و مربیان و عضو انجمن‌های اولیا و مربیان در منطقه بوده‌ام به عنوان مشاور مدیران ارشد و مولف کتاب درسی فعالیت کرده و به بسیاری مدارس ایران رفته و تدریس کرده‌ام.

وی درباره کارایی انجمن اولیا و مربیان گفت: تجربه‌ای که طی سالیان گذشته داشتم این بود که هرجا مدیر مدرسه همراه بوده فضا باز بوده است اما هر جا نگاه مدیر مدرسه به انجمن اولیا و مربیان،  نگاه قلک بوده کار پیش نرفته است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به موانع پیش روی انجمن اولیا و مربیان برای مشارکت فعالتر در امور مدارس افزود: ساختار است که رفتارها را مشخص می‌کند؛ مدیر مدرسه در این ساختار چگونه انتخاب می‌شود؟ در آموزش و پرورش ایران موضوعی به نام «نماینده مجلس» وجود دارد که به دلایلی به آموزش و پرورش چشم دارد و به محض اینکه انتخابات برگزار می‌شود نمایندگان مجلس با همدیگر لابی می‌کنند که رئیس آموزش و پرورش استان عوض شود و بعد در سطوح دیگر برای تغییرات فشار می‌آورند این امر به دلایلی برایشان مهم است. اینکه مدیر مدرسه مشارکت‌پذیر باشد درست است اما این مدیر طبق کدام ساختار تعیین شده است؟ او جوابگوی کسانی است که آن را انتخاب کرده‌اند نه انجمن اولیا و مربیان.

این مدرس دانشگاه و فعال نظام آموزشی  با بیان اینکه یک مرتبه چند سال پیش طرحی را پیشنهاد و به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کردیم مبنی بر اینکه روند انتخاب سلسله مراتبی مدیران مدارس تغییر کند و این انتخاب از پایین به بالا باشد، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان هیچ نقشی در انتخاب مدیر مدرسه ندارند علت نخست این است که  در آموزش و پرورش حفظ اقتدار از بالا به پایین برایش جذاب است و از آن سو برای نمایندگان مجلس هم جذاب است که بخواهند از این بستر رأی آینده خود را تضمین کنند. 

اسماعیل‌زاده در پاسخ به اینکه راه حل حرکت به این سمت و سو چیست؟ گفت: صورت مسئله روشن است؛ بچه‌های ما قرار است رشد کنند و ما باید کمک کنیم که این مسیر را بهتر طی کنند. دولت گفته آموزش در حیطه وظایف اوست و هر زمانی خانواده‌ها خواسته‌اند نزدیک شوند آنها را کنار زده و  گفته‌اند لطفاً شما دخالت نکنید! اما دولت منابعی که برای این کار لازم است را به حد کافی در اختیار ندارد و الان دیگر حتی نمی‌تواند معلم هم تأمین کند.

وی افزود: از سوی دیگر قصه کرونا به وسط آمده و شرایطی که قبلاً وجود داشت و چند ساعت بچه‌ها به مدرسه می‌رفتند خیالمان راحت بود که مسئولیت به دولت سپرده شده  و الان خانواده باید مسئولیت آموزش را برعهده بگیرد؛ دولت می‌خواهد پشتیبانی‌هایی انجام دهد اما خواهش ما این است که خیلی اذیتمان نکند و نگوید که فقط شبکه شاد داریم و لاغیر؛ دولت اجازه دهد از تکنولوژی استفاده کنیم.

  • ۹۹/۰۵/۲۵

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">