ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دومین IDC خصوصی آغاز به کار کرد

| يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir - مرکز دیتای اینترنتی (IDC ) با هدف ارائه میزبانی سایت اینترنتی (Website) پست الکترونیکی و خدمات اشتراک مکانی به بهره‌برداری رسید.

محمد اکبری، مدیرعامل گروه فن آوا در مراسم راه‌اندازی و بهره برداری از مرکز دیتای اینترنتی با اشاره به تحولات اخیر و احتمال اجرای تحریم های اقتصادی و اطلاعاتی با توجه به مسدون نمودن 4 هزار سایت اینترنتی ایرانیان، ارائه این گونه خدمات در کشور را حائز اهمیت دانست و گفت:‌ راه‌ اندازی این مرکز دیتای اینترنتی (IDC ) جهت ارائه خدمات میزبانی سایت اینترنتی (Website)، پس الکترونیکی و خدمات اشتراک مکانی است.

اکبری در ادامه استراتژیک امنیتی و صرفه اقتصاد ملی را از دلایل وجود (IDC ) درایران دانست و اظهارداشت: با توجه به ملاحظات استراتژیک سیاسی و امنیتی وجود (IDC ) درخود کشور یک ضرورت است.

وی با اشاره به این که هم اکنون مبالغ زیادی ارز جهت هزینه سرویس های (IDC ) از کشور خارج می‌شود، توضیح داد: با توجه به این که تمامی کاربران ایرانی جهت دسترسی به سایت‌های مورد علاقه خود بایستی از دروازه‌های اینترنت کشوری عبور کنند هزینه دسترسی به اینترنت که توسط وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات پرداخت می‌شود بسیار بالاتر از زمانی خواهد بود که سایت‌ها درداخل خود ایران میزبانی شود.

وی ایجاد فضای سب و کار مناسب، نبود توسعه (IDC ) در بخش دولتی ، در اختیار قرار دادن پهنای باند رایگان به بخش خصوصی و تسهیلات ارزان قیمت را از انتظارات این حوزه از دولت قلمداد کرد.

براساس این گزارش محمد تاجمیری، مدیرعامل شرکت داده سامانه فن آوا از سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی در بخش IT توسط مجموعه فن آوا خبر داد و افزود: ظرفیت موجود ایجاد شده در (IDC ) امکان 25 هزار میزبانی وب و 750 هزار ایمیل را دارا است که تا 5 برابر این ظرفی به سادگی قابل استفاده است.

  • ۸۴/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">