ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دو طرح ارایه اینترنت به روستاها

| جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

بهره برداری از اینترنت پرسرعت یک هزار و 625 روستای خراسان رضوی عصر پنجشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای صفی آباد از توابع شهرستان طرقبه – شاندیز آغاز شد.

به گزارش ایرنا محمود واعظی در آیین بهره برداری از شبکه اینترنت پرسرعت روستایی خراسان رضوی گفت : از رویکردهای این وزارتخانه توجه به مناطق محروم و توسعه خدمات اینترنتی در روستاهاست و تنها در استان خراسان رضوی تا پایان شهریور امسال یک هزار و 885 روستا از اینترنت برخوردار می شوند.
وی با بیان اینکه یک چهارم جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند، افزود: یکی از راه های اصلی ماندگاری و بازگشت روستاییان به مناطق و روستاهای خود ارائه خدمات مناسب به آنها است، که اینترنت و خدمات مخابراتی نیز از جمله آنهاست.
وی گسترش شبکه ملی اطلاعات تا سطح روستاها را تحولی در این بخش خواند و افزود: وزارت ارتباطات این سیاست را پیگیری می کند و بدین منظور اجرای دو طرح بزرگ، نخست برخورداری 25 هزار و در مرحله دوم 18 هزار روستا از اینترنت را برنامه ریزی کرده است.
واعظی گفت: سهم خراسان رضوی از مرحله نخست این طرح یک هزار و 855 روستاست که طرح های امروز بخشی از این روستاها است و بقیه 230 روستا نیز تا انتهای شهریور از این امکان برخوردار می شوند.
وی اظهار کرد: هم اینک 30 درصد از شهرستان های خراسان رضوی به خدمات نسل سه متصل هستند و چهار شهر دیگر نیز در این استان از خدمات نسل چهار برخوردارند.
وی تصریح کرد: این یک هزار و 625 روستای خراسان رضوی به خدمات اینترنت که بیشتر داخل شبکه است متصل می شود تا بتوانند نیازمندی های داخلی را از طریق پیشخوان دولت و نیز سایر روش ها دریافت کنند.
وی با اشاره به نظر برخی مخالفان توسعه و ورود اینترنت به روستاها گفت: باید همه مناطق از همه امکانات برخوردار باشند و روستاییان هم باید از این امکان برای به روز شدن اطلاعات و برقراری ارتباط بیشتر با بازار و فروش محصولات، ارتقای سطح دانش و مباحث کشاورزی بهره بگیرند.
واعظی با بیان اینکه فضای مجازی هم تهدید است و هم فرصت، افزود: باید برنامه ریزی کنیم مردم از این موضوع برای ارتقای مهارت های خود و تامین نیازمندی های خود به بهترین و آسان ترین روش استفاده کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">