ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با ایجاد شبکه ملی اطلاع‌رسانی نیاز ارتباطی را در داخل کشور برآورده خواهیم کرد و به این ترتیب بانک‌های اطلاعاتی از کشور خارج نخواهند شد.

مهندس رضا رشیدی ، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا)، ‌در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، در خصوص لزوم ایجاد شبکه ملی اینترنت با بیان این مطلب اظهار ، داشت: EMAIL و هاستینگ از جمله مواردی هستند که دسترسی به آنها در داخل کشور نیاز به شبکه ملی اینترنت را افزایش می‌دهد.

وی ، گفت: با نگاهی ملی اگر بتوانیم ارتباطات داخل به داخل را برقرار کنیم و اصلاحاتی در شبکه انجام دهیم بعضی از مشکلات شبکه از قبیل قطع سرورهای خارجی و نفوذپذیری تا حدی حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات، با اشاره به این که شبکه ملی اینترنت ارتباط با خارج را قطع نخواهد کرد ، گفت: شبکه با خارج تعامل برقرار می‌کند ، اما اطلاعاتی که از کشور نباید خارج شود با وجود این شبکه در داخل می‌ماند و نیازی به رفتن به شبکه جهانی ندارد.

مهندس رشیدی ، تصریح کرد: شبکه ملی اینترنت نیازمند مدیریتی منسجم و قوی است ، به نحوی که بتوان ارتباطات مناسبی را از داخل به داخل برقرار کرد.

وی ، با اظهار امیدواری از این که با ایجاد شبکه ملی اینترنت بانک‌های اطلاعاتی در داخل کشور میزبانی شوند ، یادآور شد: IDC ملی و IDC های بخش خصوصی ، سرویس‌های متنوعی برای ایجاد محتوا در داخل کشور ارایه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) ، گفت: ترافیک شبکه باید بیشتر در داخل کشور باشد ، اما این بدین معنی نیست که ارتباط شبکه با اینترنت جهانی برقرار نباشد ، بلکه باید از اطلاعات و دانش خارج از کشور هم بهره‌گیری کرد.

مهندس رشیدی ، ایجاد IDC ملی ، آوردن محتوا و سرویس‌های متنوع را از جمله اهداف و کاربردهای شبکه ملی اینترنت عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد این شبکه نیازمند اعتبار و بودجه کافی است تا ظرف دو تا 3 سال آینده عملیاتی شود.

وی ، با بیان این که ایجاد شبکه ملی اطلاع‌رسانی تا حدی به خودکفایی کشور در بخش ICT منجر می‌شود، تاکید کرد: باید با قدرت ، قوت و کاهش قیمت ، میزبانی سایت‌ها را به داخل انتقال دهیم تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

رشیدی ، افزود: شبکه ملی اطلاع‌رسانی در بسیاری از شبکه‌ها نیز اجرایی می‌شود ، به طوری که کشورها سعی می‌کنند تا جایی که بتوانند اطلاعات شبکه خود را در داخل کشورشان هدایت کنند ، اما ایجاد این شبکه ملی در کشور ما با توجه به تهدیدات و مسایلی که برای ما از سوی کشورهای دیگر شکل می‌گیرد ، مفید است.

وی ، با بیان این که توانایی ایجاد شبکه ملی اینترنت در کشور ما وجود دارد ، تصریح کرد: در کنار توانایی به ابزاری از جمله بودجه نیاز داریم که این مساله می‌تواند با ارایه یارانه شکل گیرد ، اما در پایان کار به سوددهی رسیده و درآمدزا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) ، کاهش قیمت را یکی از موجبات ایجاد شبکه ملی اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: تعداد کاربر زیاد باعث سرشکن شدن هزینه‌ها می‌شود.

وی ، در پایان اظهار داشت: به منظور ایجاد شبکه اینترنت ملی در وهله اول توانایی به لحاظ فنی قابل اجرا است ، اما باید کمک‌هایی نیز صورت بگیرد تا این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.

  • ۸۴/۱۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">