ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیتاسنتر ملی ماه آینده آماده است

| جمعه, ۱۳ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از راه اندازی دیتاسنترملی ظرف یک ماه آینده خبرداد و گفت: از این پس کلیه سازمان های دولتی اطلاعاتشان را از طریق این مرکز داده ملی ذخیره و سرویس دهی می کنند.

محمدباقر ظهوری فر در گفت و گو با موبنا درباره روند اجرای پروژه دیتاسنترملی اظهار داشت: در زمان حاضر پیمانکار اجرای این پروژه مشخص شده است و تا یک ماه آینده دیتاسنتر ملی سرویس دهی خود را آغاز می کند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه به پیمانکار داخلی بخش خصوصی سپرده شده است ، گفت: مرحله آزمایشی پروژه مرکز داده ملی به اتمام رسیده و طرح کامل آن از ماه آینده قابل اجرا است.

به گفته ظهوری فر با بهره برداری از دیتاسنتر ملی ، اطلاعات کلیه سازمان های دولتی در این مرکز ذخیره و سرویس دهی می شود.

وی افزود: یکی از سرویس هایی که قرار است از طریق دیتاسنتر ارائه شود میزبانی (هاستینگ ) سایت های دولتی است تا امنیت آن تضمین شده باشد.

به گزارش موبنا مسائل امنیتی، مدیریت اطلاعات در داخل و جلوگیری از هک کردن و دسترسی به اطلاعات از جمله مهم ترین دلایلی بود که میل به ایجاد دیتاسنتر ملی را در ساختار حکومتی و نهادهای دولتی از سال 80 به وجود آورد؛ میلی که بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغاز بحث از آن به عنوان یکی از الزامات و واجبات یاد کرده بود.

  • ۸۸/۰۶/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">