ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس سازمان ثبت‌احوال کشور درباره ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی گفت: در راستای ارتقاء امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور، اداره کل امنیت به عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
«هاشم کارگر» رییس سازمان ثبت‌احوال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مدیریت نشانی اشخاص حقیقی گفت: در سال های گذشته، نیازی به اعلام تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال نبود؛ اما در حال حاضر، با توجه به قانون الزام تخصیص شماره ملی و کد پستی و آیین نامه آن، مصوبه پنجم جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات و نیز ماده 63 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمام افرادی که آدرس محل سکونت‌شان تغییر می‌کند، باید به سایت اعلام اینترنتی تغییر نشانی در سازمان ثبت احوال وارد شوند و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را در این سایت، انجام دهند.

رئیس سازمان ثبت‌احوال خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال کشور متولی مدیریت نشانی اشخاص حقیقی و ارائه آمار و گزارش‌های جابجایی و مهاجرت مبتنی بر اطلاعات پایگاه نشانی ایرانیان استمی‌باشد و با توجه به آثار مهم ثبت نشانی در سامانه سازمان ثبت احوال کشور، به منظور تسریع و تسهیل این امر برای شهروندان شرایط مدنظر قرارگرفته شده است.

وی با اشاره به استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان گفت: سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان در خصوص استفاده از روش‌ها و ابزار‌های نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه کارت هوشمند ملی، ارتقا و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنر‌های اثرانگشت و عنبیه، ابزار‌های تصویربرداری و پردازش تصویر برای شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کند.

کارگر ادامه داد: انجام مطالعه در این خصوص به منظور افزایش سطح اتقان اسناد و مدارک هویتی صورت پذیرفته است. در این رابطه تولید برخی نرم افزارهای مورد نیاز سازمان از طریق شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌پذیرد. همچنین در تجهیز فناورانه مرکز داده و ادارات تابعه از توان تولیدی شرکت دانش بنیان استفاده می‌گردد.

وی درباره ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی گفت: در راستای ارتقاء امنیت فناوری اطلاعات در سازمان ثبت احوال کشور، اداره کل امنیت به عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">