ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

راه‌اندازی سامانه «سیب» از سال 98

| سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از آغاز فعالیت سامانه یکپارچه بهداشت، «سیب» در سال 98 در استان های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خانه ملت، حیدرعلی عابدی در تشریح دستورکار امروز- دوشنبه- کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور معاونین بهداشتی و درمان این وزارتخانه خبر داد و افزود: جلسه امروز کمیسیون بهداشت استماع گزارش معاونین بهداشتی و درمان وزارت بهداشت درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در جهت اجرائی کردن پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده و سیستم ارجاع بود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درخصوص راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) گزارشاتی را ارائه کرد.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه که در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود و تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی جمع ‌آوری خواهد شد.
عابدی با اشاره به اینکه سامانه سیب در استان‌های فارس و مازندران به صورت پایلوت درحال اجرا است، بیان کرد: این سیستم به صورت کامل در این استان‌ها اجرایی نشده بود، به همین دلیل نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است.
وی بیان کرد: بی تردید اگر سیستم سریعتر کامل شود بسیاری از این نارضایتی ها رفع خواهد شد. وزارت بهداشت و درمان قول داده است، این سامانه از ابتدای سال 98 به صورت کامل در همه استان‌های کشور اجرا شود.

**اجرای پرونده الکترونیک نیازمند همکاری بیمه‌ها است
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اجرای کامل سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) نیازمند همکاری بیمه‌های ایرانیان و تامین اجتماعی است تا از این قانون تبعیت کرده و با مطب‌هایی که به این سامانه متصل نیستند قرارداد نبندند.
عابدی اظهار داشت: در ادامه جلسه درخصوص سیستم ارجاع نیز گزارشاتی ارائه کردند، در سیستم ارجاع افراد مستقیم نمی‌توانند به متخصص مراجعه کنند، بنابر این بیماران ابتدا باید به پزشک خانواده مراجعه کرده و سپس در صورت تشخیص پزشک خانواده و بر اساس راهنمای بالینی و در صورت نیاز به پلی کلینیک‌های تخصصی و بیمارستان‌ها ارجاع داده شوند، در غیر این صورت بیمه هزینه آن را پرداخت نخواهد کرد.
این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه هزینه افرادی را که مستقیم به متخصص مراجعه می‌کنند را پرداخت می‌کند، که هزینه بسیار سنگینی به وزارت بهداشت تحمیل می‌کند. معاونین وزارت بهداشت در جلسه امروز قول رفع این خلاء را در سریع‌ترین زمان ممکن دادند.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: ممکن است پس از اجرای سیستم ارجاع نارضایتی‌هایی به وجود بیاید، که این نارضایتی ناشی از عدم رسیدگی به نیاز واقعی بیماران نیست بلکه به دلیل انتظاراتی است که طی سال‌های گذشته برای ‌مردم به وجود آمده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">