ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس پژوهشکده مرکز تحقیقات مخابرات از راه اندازی پایلوت تحقیقاتی نسل سوم موبایل از سوی محققان این مرکز خبر داد.

دکتر غلام رضا داداش زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پایلوت تحقیقاتی نسل سوم موبایل به زودی راه اندازی خواهد شد که این امر با کمک دانشگاهها و با هدف کسب اطلاعات مربوط به پژوهش ها و حوزه های تحقیقاتی این فناوری انجام خواهد شد.

Third Generation) 3G) یا نسل سوم گوشی های تلفن همراه یکی از کارآمدترین فناوری‌هایی است که به ‌تازگی در این حوزه در تمام دنیا به کار گرفته شده است.

فناوری موبایل نسل سوم برتری های نسبتاً زیادی نسبت به نسل های قبلی خود دارد که برخی از این برتریها عبارتند از انتقال اطلاعات با حجم بالا، کنفرانس های ویدئویی و دسترسی کامل به اینترنت با سرعت بالا (افزایش سرعت دسترسی به اینترنت از 128 کیلوبیت در ثانیه در نسل دوم به 2 مگابیت در ثانیه در نسل سوم).

همچنین «جی3» به اپراتورها و طراحان نرم‌افزار امکان می‌دهد تا به عرضه و تولید کاربردهایی با ارزش افزوده بالا و طول باند فشرده بپردازند. نتیجه این دستاورد، دسترسی به دستگاه‌های موبایل با باند وسیع در هر نقطه یا حوزه تحت پوشش شبکه است. بدین نحو می‌توان در همه مناطق کشور بدون هیچ وقفه‌ای از این امکانات برخوردار شد. هم اکنون بسیاری از کشورهای همسایه ایران ازجمله کشور بحرین به فناوری « جی3» مجهز شده اند.

صداهای مختلف زنگ تلفن و وال‌پیپر (Wallpaper)، انتقال آسان کلیپ‌های صوتی و ویدئویی، ارسال و دریافت پست الکترونیکی و فایل‌های الصاق شده به آن، جست ‌وجو در اینترنت، دسترسی به بازی‌های گرافیکی چند نفره و پخش ویدئویی MMS از جمله کاربردهای این فناوری هستند.

  • ۸۷/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">