ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فن‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: برای اینکه بتوانیم از حمله به شبکه جلوگیری کرده و قبل از اینکه ویروسی وارد شبکه شود آن را شناسایی و با آن مقابله کنیم، پروژه مرکز عملیات‌ امنیت را در دست داریم.

محمدعلی آریانیان - معاون فن‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت - در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: پروژه مرکز عملیات‌ امنیت (Security Operations Center (SOC را به‌صورت مناقصه برگزار می‌کنیم که تاکنون در این زمینه چهار شرکت پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند که در حال بررسی آن‌ها هستیم.

او ادامه داد: مناقصه پروژه SOC در دو ماه اخیر برگزار می‌شود و پیمانکاری که برای انجام این پروژه مشخص خواهد شد تا 9 ماه فرصت دارد نسبت به راه‌اندازی این مرکز اقدام کند.

آریانیان گفت: در حال بررسی توانایی شرکت‌های داخلی در رابطه با تولید نرم‌افزارهای داخلی هستیم که اگر این توانایی محرز شود، این کار به سرعت انجام می‌شود؛ بررسی این موضوع کمی کارمان را به تعویق انداخته است.

وی افزود: شرکت‌ها بعد از این مرحله و نهایی شدن آن، قیمت‌ خود ارائه دهند که البته تا به حال بعضی از تولیدکنندگان داخلی توانایی خود را برای تولید نرم‌افزار به اثبات رساندند و اکنون در حال بررسی آن هستیم.

معاون فن‌آوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: باید ارزیابی مالی و توانایی فنی شرکت‌هایی که در مناقصه شرکت می‌کنند هم مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا آریانیان پیش از این نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان این که باید به بحث امنیت شبکه بیش از پیش توجه شود گفته بود: کسانی که با رایانه کار می‌کنند ممکن است به دلیل کنجکاوی یا موارد دیگر به بروز اختلالاتی در شبکه منجر شوند و اطلاعاتی را به‌صورت غیرمجاز برمی‌دارند اما با راه‌اندازی و اجرای این پروژه این موارد شناسایی شده و قبل از این‌که این افراد اختلالاتی را به وجود آورند، شبکه آن‌ها را شناسایی می‌کند.

وی افزوده بود: به‌واسطه اجرایی شدن این پروژه ‌زمانی که شخصی بخواهد اختلالی را ایجاد کند، پروتکل‌های غیرمنطبق از پروتکل‌های جاری تشخیص داده شده و قبل از این‌که این شخص در شبکه اختلالی ایجاد کند شناسایی می‌شود.

  • ۸۹/۰۳/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">