ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رسوایی فیسبوک این بار در فیلیپین

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت «کمبریج آنالیتیکا» که به اطلاعات حساب شخصی میلیون‌ها کاربر فیسبوک بدون اجازه دست یافته و از آن برای پیروزی «دونالد ترامپ» استفاده کرده، به تازگی متهم شده که از این طریق به پیروزی «رودریگو دوترته» در انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین نیز کمک کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «استریت تایمز»، «مایک شروپفر» رئیس بخش فناوری شرکت فیسبوک اعلام کرده که اطلاعات 1 میلیون و 175 هزار و 870 کاربر فیلیپینی فیسبوک بدون اجازه آن‌ها به دست شرکت «کمبریج آنیلیتیکا» افتاده است.
پیش از این گزارش شده بود که این شرکت انگلیسی به عنوان مشاور ستاد انتخاباتی «ترامپ»، از اطلاعات درز شده 87 میلیون کاربر فیسبوک استفاده کرده تا به مقاصد سیاسی اش برسد.
طبق این گزارش ، پس از ایالات متحده آمریکا، فیلیپین بیشترین تعداد کاربرانی را داشته که اطلاعاتشان به دست «کمبریج آنالیتیکا» افتاده است.
«رودریگو دوترته» رئیس جمهوری فیلیپین که به دلیل اظهارات جنجالی و رفتار پوپولیستی به «ترامپ فیلیپینی» در رسانه‌ها معروف شده بود، همچون همتای آمریکایی‌اش، در سال 2016 به قدرت رسید.
طبق گزارش رسانه‌های آسیایی ، شباهت ترامپ و دوترته تنها به خصوصیات شخصیتی آن‌ها ختم نشده و ستاد انتخاباتی هر دوی آن‌ها از تحلیل اطلاعات درز شده کاربران فیسبوک برای پیروزی بر رقبای خود، استفاده کرده اند.
چندی پیش، «کریستوفر وایلی» از کارمندانت سابق شرکت کمبریج آنالیتیکا به افشاگری درباره فعالیت‌های آن پرداخت.
گفته می‌شود از اطلاعات به دست آمده، برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شده است. به این ترتیب که به طور مثال در مناطقی که مردم آن به دنبال رئیس جمهوری جسور و بی رحم بوده اند، ستاد انتخاباتی «دوترته» تصویر ارائه شده از او را در تبلیغات انتخاباتی بر اساس علاقه مردم تنظیم کرده اند. همچنین در مناطقی که مردم به دنبال چهره‌ای مهربان بوده‌اند، تبلیغات به طبع از آن تغییر کرده تا نامزد انتخاباتی وقت، در هر منطقه‌ای چهره مطلوبی از خود نشان دهد.
در پی رسوایی درز اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی، چندی از کشورهای جهان از جمله کشورهای جنوب شرق آسیا، بررسی قضایی خود را در این مورد آغاز کرده اند.
در حالی که فیسبوک در واکنش به این رسوایی، همکاری خود با شرکت مشاوره سیاسی واقع در انگلیس را لغو کرده، کمبریج آنالیتیکا انجام هرگونه تخلفی را تکذیب کرده است.
طبق آمار تارنمای «استاتیستا» 31.61 درصد از جمعیت کشور 103 میلیون نفری فیلیپین، در سال 2017 از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده کرده اند.

  • ۹۷/۰۱/۲۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">