ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رشد پنج درصدی کیفیت شبکه تلفن همراه

| چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: در سال جاری و برای توسعه پوشش شبکه تلفن همراه در شهر تهران حدود 526 ایستگاه BTS در این شهر فعال می شود.

وحید صدوقی روز سه شنبه در بازدید نمایندگان مجلس از شرکت ارتباطات سیار با بیان اینکه در حال حاضر و براساس آمار هفتگی، درصد موفتیت مکالمات به بیش از 93 درصد رسیده است گفت: میزان دسترسی مشترکان تهرانی به شبکه به بیش از 98 درصد رسیده و همچنین براساس آمارها، میزان کیفیت شبکه در سال گذشته و در کل کشور به بیش از 95 درصد رسیده که نسبت به زمان مشابه سال پیش از آن حدود پنج درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفیت شبکه تلفن همراه در تهران گفت: طراحی مجدد کلیه سایت‌های شهر تهران، تأمین پوشش و ظرفیت لازم در مراسم و اعیاد و بهبود شاخص‌های کیفیت شبکه از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.

وی با بیان اینکه سال گذشته و برای توسعه شبکه تلفن همراه در سطح کشور تعداد سایت‌های BTS به بیش از 18 هزار و 900 عدد رسید تأکید کرد: همچنین با توسعه ظرفیت مراکز SMS هم اکنون امکان ارسال و دریافت حدود 11 هزار پیام در هر ثانیه فراهم شده است.

صدوقی با اشاره به وضعیت پوشش شبکه تلفن همراه در سطح کشور گفت: در حال حاضر تمامی شهرها و نزدیک به 60 درصد روستاهای کشور و همچنین بیش از 47 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه همراه اول قرار دارند.

وی با بیان اینکه 91 درصد از جمعیت کشور تحت پوشش این شبکه هستند افزود: بیش از 37 میلیون و 750 هزار سیم کارت به متقاضیان ارائه شده که حدود 22 میلیون عدد از این تعداد سیمکارت اعتباری است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در مورد عملکرد این شرکت در برنامه پنجم توسعه کل کشور نیز اظهار داشت: تحقق 399 درصدی اهداف برنامه در حوزه دایری تلفن همراه و همچنین تحقق 260 درصدی این اهداف در بخش ضریب نفوذ این نوع از تلفن بخشی از نتایج تلاش‌های کارشناسان مجموعه ارتباطات سیار در طول برنامه چهارم توسعه است.

  • ۸۹/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">