ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روزانه 27میلیون تماس و 4میلیون SMS

| شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۸۴، ۱۰:۲۴ ق.ظ | ۰ نظر

هر ساعت از هشت سال اخیر، ارتباطات سیار پذیرای یکصد مشترک جدید بوده و روزانه با تلفن‌های همراه در ایران، 32 میلیون دقیقه مکالمه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، راه‌اندازی و بهره‌برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه 1373 در شهر تهران و با استفاده از 24 ایستگاه فرستنده و گیرنده‌ی رادیویی و با ظرفیت 9 هزار و 200 مشترک آغاز شد.

کلیه امور مربوط به تلفن‌همراه کشور در تابستان 1383 و پس از شکل‌گیری شرکت ارتباطات سیار به این شرکت واگذار شد و بدین ترتیب شرکت ارتباطات سیار در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف مدیریت، ساماندهی، ایجاد، توسعه، تامین، نظارت، نگهداری و بهره‌برداری شبکه ارتباطات سیار و ارائه خدمات ارزش افزوده آن با شخصیت حقوقی مستقل و به صورت شرکت سهامی (خاص) تاسیس شد و مرکز آن در تهران واقع است و واحد استانی دیگری ندارد.

مروری بر عملکرد هشت ساله ارتباطات سیار در کشور نشان می‌دهد تعداد ایستگاه‌های فرستنده و گیرنده‌ی رادیویی (BTS) از تعداد 136 ایستگاه در مرداد 1376 به تعداد 5175 ایستگاه در مرداد 84 رسیده و طول جاده‌های تحت پوشش نیز از 265 کیلومتر به 26 هزار کیلومتر رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی شرکت ارتباطات سیار، هم اکنون تعداد شهرهای تحت پوشش تلفن همراه از 48 شهر در مرداد 76 به 900 شهر تا مرداد 84 رسیده و ضریب نفوذ تلفن همراه به 14/10 رسیده است و با واگذاری‌های مرداد، تعداد مشترکان تلفن‌همراه کشور به 7 میلیون و یکصد هزار مشترک می‌رسد. همچنین طبق اظهارات شرکت ارتباطات سیار این تعداد تا پایان سال جاری به 5/8 میلیون مشترک خواهد رسید.

4 میلیون پیام کوتاه (SMS) روزانه در شبکه ارتباطات سیار مبادله می‌شود و مردم روزانه 27 میلیون بار از طریق تلفن همراه خود تماس می‌گیرند.

گفتنی است؛ در حال حاضر سیم کارت ایران در 34 کشور جهان زنگ می‌خورد.

  • ۸۴/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">