ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان مرکز امنیتی سیمانتک اعلام کردند طی یک سال گذشته به طور میانگین روزانه یک میلیون نوع بدافزار سایبری جدید را شناسایی کرده اند.

به گزارش فارس، سازمان‌های بزرگ مشکلات زیادی با ویروس‌های رایانه‌ای دارند و هر اندازه که خود را به ابزارهای امنیتی مجهز می‌کنند، هکرها حملات سایبری را یک گام جلوتر از آنها پیش می‌برند.

گزارش مشترک مرکز امنیتی سیمانتِک و شرکت مخابراتی Verizon نشان داد ویروس‌های رایانه‌ای لحظه به لحظه در حال افزایش هستند و هیچ برنامه‌ امنیتی نمی‌تواند آنها را مهار کند.

بر اساس بررسی‌های مشترک دو مرکز یاد شده، طی سال گذشته بیش از 317 میلیون نوع بدافزار جدید شامل انواع مختلف ویروس‌ها و نرم‌افزارهای آلوده شناسایی شده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت روزانه یک میلیون بدافزار جدید در سراسر جهان گسترش یافته است.

با این وجود گفته می‌شود هکرها تاکید بیشتری بر ویروس‌های قدیمی دارند و بخش اعظم فعالیت‌های مخرب خود را مبتنی بر آن انجام می‌دهند.

مرکز امنیتی سیمانتک اعلام کرد در 90 درصد موارد هکرها از حفره‌های نرم‌افزاری قدیمی که از سال 2002 به بعد در رایانه‌ها موجود بوده است سوءاستفاده می‌کنند.

نکته دیگری که باعث شده است هکرها بتوانند به راحتی وارد رایانه‌ها شوند، سیستم‌های مدیریت از راه دور شبکه است که مدیران IT در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند و حفره‌های و اختلالات موجود در آنها از سال 1999 به بعد همچنان باقی مانده است.

بر اساس گزارش موجود مشخص شد طی یک سال گذشته از هر شش سازمان بزرگ جهان 5 مرکز مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند که این رقم رشد 40 درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

  • ۹۵/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">