ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روز جهانی تقدیر از خودمان

| دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

سید محمد مهدی شهیدی - هفته گذشته به روال سالیان گذشته به مناسبت روز جهانی ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی ICT کشور، مراسمی برگزار کرد که در آن طبق رویه مالوف وزیر از معاونان خود تقدیر به عمل آورد و از تمبر روز جهانی ارتباطات نیز رونمایی شد.

در این یادداشت از جایگاه تنها روزنامه تخصصی ICT کشور برآنم تا تنها به طرح چند پرسش بسنده کنم. بی‌آنکه انتظار داشته باشم، طبق رویه مالوف، پاسخی از برج‌های چهارگانه بدان‌ها داده شود.

1- براساس تعریفی که ITU از اختصاص دادن روزی به نام ارتباطات در تقویم جهانی ارایه می‌دهد: «هدف از روز جهانی ارتباطات، کمک به افزایش توجه به امکاناتی است که استفاده از اینترنت و سایر فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌تواند جوامع و اقتصادها را بدان وسیله تحت تاثیر قرار دهد و نیز کمک به کاهش شکاف دیجیتالی است.»به عبارت ساده، هدف از روز جهانی ارتباطات «افزایش توجه» به فناوری‌های نوین ارتباطاتی با هدف کمک به جوامع برای رشد و توسعه است.

مثلا در روز جهانی ارتباطات، در کنار تقدیر رییس از کارمندان خود (به خدا ما بخیل نیستیم) انتظار می‌رود تا گزارشی از وضعیت ICT ایران نسبت به کشورهای منطقه و جهان ارایه شود و طی آن وزیر محترم روشن سازد که ICT ایران در کجای جهان و منطقه ایستاده است.

2- خبر: «... همچنین تقدیر از تلاشگران و فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.»

از منظر وزارت ICT، تلاشگران و فعالان عرصه ICT کشور چه کسانی هستند؟

آنچه در خبرها آمده حاکی از آن است که این افراد یعنی «معاونان وزیر، برخی نمایندگان مجلس، خانواده دکتر قندی و وزرای پیشین» تلاشگران و فعالان حوزه ICT بوده‌اند و لذا مورد تقدیر واقع شده لوح سعادت را با خود به خانه برده‌اند.

آیا کسی از آقایان می‌تواند روشن سازد که براساس کدام منطق فعالان بخش خصوصی حوزه ICT، استادان دانشگاه و نیز اصحاب رسانه‌هایی که روزانه خبرهای وزارت ICT را از طریق فکس دریافت می‌کنند و خود رسانه‌هایی که این اخبار را درج و منتشر می‌کنند؛ «تلاشگران و فعالان» حوزه ICT محسوب نمی‌شوند؟

پاسخگویی به این دو پرسش نشان خواهد داد که مردان وزارت ICT در چه حال و هوایی به سر می‌برند و تلقی‌شان از روز جهانی ارتباطات چیست.
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۹/۰۳/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">