ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه مقامات اطلاعاتی آلمان را تحریم کرد

| سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

در پی ادعای مقامات برلین در خصوص حمله سایبری مسکو به پارلمان آلمان، روسیه از تحریم مقامات اطلاعاتی و امنیتی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه امروز سه شنبه از تحریم مقامات اطلاعاتی و امنیتی آلمان خبر داد. به موجب این تحریم ها افرادی که در لیست سیاه مسکو قرار گرفته اند اجاره ورود به روسیه را نخواهند داشت.  

این تصمیم روسیه در پی ادعای برخی مقامات آلمانی در خصوص حمله سایبری روسیه به پارلمان آلمان، اتخاذ شده است.  

این حمله در سال ۲۰۱۵ انجام شده اما تحقیقات دولت آلمان در خصوص منشاء آن به تازگی منتشر شده است.  

در همین رابطه در ماه می سال جاری «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، با توجه به نتایج جدید تحقیقات فدرال درباره حمله سایبری سال ۲۰۱۵، در مجلس نمایندگان (بوندستاگ) از شواهد محکم و غیر قابل انکار مسئولیت روسیه در این حملات سخن گفته بود.

مرکل گفته بود: «من این مسایل را بسیار جدی می‌گیرم، زیرا بسیار منظم تحقیق شده است. می‌توانم صادقانه بگویم که این برای من بسیار دردآور است».

مرکل که به پرسش‌های نمایندگان پارلمان پاسخ می داد، از «پیشبرد جنگ دوگانه» توسط روسیه سخن گفت که شامل «مغشوش‌ کردن» و «تحریف حقایق» نیز می‌شود. 

بر اساس این گزارش، در ماه می ۲۰۱۵ مشخص شد که بوندستاگ یا مجلس نمایندگان فدرال آلمان هدف بزرگ ترین حمله سایبری قرار گرفته که تا آن زمان بی سابقه بود. در آن حمله در رایانه های دفاتر شمار زیادی از نمایندگان پارلمان از جمله دفتر پارلمانی مرکل نرم افزارهای جاسوسی نصب شده بود.

  • ۹۹/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">