ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روش حذف تاریخچه فعالیت‌ها در گوگل

| سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر گوگل حاکم بلامنازع فضای وب محسوب می‌شود و بخش قابل توجهی از کاربران از موتور جست‌وجوی این شرکت برای یافتن اطلاعات و ‌سایت‌های مدنظر خود استفاده می‌کنند. اگر  جست‌وجوهای خود را با استفاده از گوگل انجام می‌دهید احتمالا خبر دارید که این موتور جست‌وجو تاریخچه جست‌وجو و فعالیت‌ شما را در قالب حساب کاربری‌تان ذخیره می‌کند؛ چیزی که ممکن است چندان باب میل برخی از افراد و کاربران نباشد. اگر شما هم نگران حفظ حریم خصوصی خود هستید، خبر خوب اینکه امکان دانلود تاریخچه جست‌وجو و حذف دایمی آن از حساب کاربری وجود دارد. با استفاده از این امکان، تمام تاریخچه جست‌وجو به‌صورت آرشیوشده به پست‌الکترونیک‌تان ارسال می‌شود، ضمن اینکه همزمان این آرشیو در Google Drive اختصاصی شما نیز ذخیره خواهد شد.

مشخص است تاریخچه جست‌وجو در صورتی توسط گوگل ثبت می‌شود که در زمان جست‌وجو به حساب گوگل‌ خود وارد شده باشید و درنتیجه برای پاک کردن آن نیز باید یک‌بار دیگر وارد حساب‌تان شوید. پس از ورود به حساب به آدرس history.google.com مراجعه کنید. در این قسمت با فهرستی از سابقه جست‌وجوهای خود که براساس تاریخ دسته‌بندی شده‌اند مواجه خواهید شد.

اگر حساب خود را روی منوی فارسی تنظیم کرده‌اید، برای دانلود تاریخچه جست‌وجو کافی است روی منوی تنظیمات با آیکون سه نقطه کلیک و سپس گزینه دانلود جست‌وجوها را انتخاب کنید. در منوی انگلیسی با مراجعه به منوی تنظیمات کافی است روی کلمه Download کلیک کنید. با انجام این کار پنجره‌ مخصوص عملیات ایجاد آرشیو باز خواهد شد که در آن اشاره شده پس از آماده شدن آرشیو، پست‌الکترونیکی برای شما ارسال می‌شود. در ادامه پنجره نیز توضیحات امنیتی برای حفظ حریم خصوصی کاربران آورده شده که توصیه می‌شود به دقت آنها را مطالعه کنید.

به گزارش عصر ارتباط پس از تایید دانلود تاریخچه جست‌وجوها، با مراجعه به پست‌الکترونیکی خود خواهید دید یک پیام جدید حاوی آرشیو تاریخچه جست‌وجوها به‌صورت فایل ZIP دریافت کرده‌اید. فایل فشرده ارسال‌شده حاوی یک فایل با پسوند .json است که می‌توان با برنامه‌های ویرایش متن محتویات آن را مشاهده کرد.  برای پاک کردن تاریخچه فعالیت‌ها نیز کافی است به منویی که با استفاده از آن تاریخچه خود را دانلود کرده‌اید مراجعه و این بار از گزینه حذف استفاده کنید.

https://www.maketecheasier.com/download-delete-google-search-history/

  • ۹۴/۰۹/۰۳

گوگل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">