ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رونمایی از نقشه دولت الکترونیکی در خردادماه

| سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۳۹ ب.ظ | ۱ نظر

معاون منابع انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه ارتقای دولت الکترونیک می تواند در کاهش فساد اداری باشد گفت: خردادماه امسال با حضور رئیس جمهور نقشه جامع دولت الکترونیک رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله فروزنده صبح سه شنبه در همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری با بیان اینکه در ابلاغ سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری بحث مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت اداری تاکید شده است گفت: معظم له به چندین مورد اشاره کردند که یکی از آنها ترویج فرهنگ سازمانی بود که باید فرهنگ ایثار و عشق و وجدان در تمامی سازمان ها اجرا شود. به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس فرهنگ بسیجی حکمفرما بود و هر کسی هر کاری که به آن محول می شد را انجام می داد و هیچکس به دنبال منصب و مقام نبود و همه چیز رنگ خدایی داشت.

وی افزود: نظام مدیریتی و شایسته سالاری و همچنین جذب نیروی انسانی مفید و توانمند هم از دیگر سیاست های نظام است که در ادامه این سیاست ها اصلاح ساختارها، کلی نگری و همسو سازی و جلوگیری از جزیره ای کار کردن ، استانداردسازی و ارتقای سلامت نظام اداری به آن اشاره شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برخورد با تخلفات اداری در سیستم دستگاههای اجرایی گفت: باید روح ایمان و خداباوری را تقویت کرده و در مسائل مالی ارتباط آدم ها را قطع کنیم.

همچنین بازنگری در نقش های تصدی گری هم در اولویت قرار دارد ولی این که بگوییم باید دولت را کوچک کنیم صحیح نیست و باید هر جا که مردم می توانند کار انجام دهند به آنها واگذار شود و همچنین نظام باید آنقدر مقتدر باشد تا نظارت دقیق برعملکردها داشته باشد.

فروزنده افزود: شفاف سازی مدیریت مالی از دیگر اولویت های مبارزه با فساد است که در ادامه این شفاف سازی اجرای قانون خدمات کشوری می تواند تاثیرگذار باشد به عنوان مثال نباید یک معلم 500 هزار تومان حقوق بگیرد و شخص دیگری 2میلیون تومان دریک دستگاه اداری حقوق داشته باشد و این خود تولید فساد می کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران باید اجرای سلیقه ای قوانین را کنار بگذارند، گفت: اجرای کامل قانون می تواند از فساد جلوگیری کند همچنین ورود به شهرالکترونیک و دولت الکترونیک هم به این قانون کمک می کند که به امید خدا در خردادماه سال جاری نقشه جامع دولت الکترونیک با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود که اگر بحث الکترونیک نهادینه شود بسیاری از مفاسد هم کاهش می یابد.

  • ۹۱/۰۱/۲۹

نظرات  (۱)

با سلام وعرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س)این جانب به مدت 5 سال در در آژانسهای خدمات شهری در حصوص سرویس دهی به ادارات و سازمانها وشرکتهای دولتی و خصوصی مشغول فعلیت میباشم / دراین مدت هر ساله سازمان اتوبوس رانی مبلغی را برای تردد در شهر مشهد مقدس از رانندگان زحمت کش اتوبوس و مینی بوس دریافت مینماید/ و در قبال آن بر چسبی به عنوان کارت تردد صادر مینماید که این مدرک را نه راهنمایی ورانندگی قبول دارد و نه امتیازی به آن تعلغ نمیگیرد ولی اگر رانندگان اغدام به تهیه این کارت تردد ننماینند گشت اتوبوس رانی به همراه افسر راهنمایی ورانندگی اقدام به جریمه ویا اخذ مدارک خودرو از قبیل بیمه.گواهینامه و غیره که از ملزومات اولیه رانندگان جهت رانندگی وخدمت به مردم شریف مشهد میباشد / این شرایبط که از طرف سازمان اتوبوس رانی اعمال میشود در هیچ استان ویا شهرستانی به جز مشهد اعمال نمی شود / خواهشمند است در صورت امکان رسیدگی شود / با تشکر جمعی از رانندگان مشهد مقدس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">