ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان خبر داد.

"عبدالمجید ریاضی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان افزود: این طرح با کمک وزارت کشور و در قالب برنامه‌ای دوساله اجرا می‌شود.

وی استان قم را اولین استان برای اجرای آزمایشی این طرح معرفی کرد و گفت: کارت هوشمند ملی چند منظوره بوده و علاوه بر استفاده از آن به عنوان کارت شناسایی در زمینه‌های دیگری از جمله امضای الکترونیکی، کارت بهداشت و کیف پول خرد نیز کاربری دارد.

وی گفت: وزارت کشور قول‌داده تا این طرح را تا آخر تیر ماه ‪ ۸۷‬در استان قم با جمعیتی حدود یک میلیون و ‪ ۲۰۰‬هزار نفر اجرایی کند.

ریاضی گفت: تمام افراد بالای ‪ ۱۵‬سال کشور تا پایان سال آینده این کارت را دریافت خواهند کرد و در سال ‪ ۸۸‬برای بقیه افراد کشور این کارت صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این طرح از محل تبصره ‪ ۱۳‬تامین می شود گفت: اجرای این طرح منوط به‌تامین اعتبار است و برای شروع این طرح ‪۱۵‬ میلیارد ریال از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص یافته است.

ریاضی گفت: برای اجرایی شدن این طرح در استان قم به ‪ ۸۰‬میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین برگزاری دوره آموزشی امنیت شبکه و اطلاعات خبر داد.

وی گفت: برای اجرای این‌دوره چهار تا پنج میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و تمام کارشناسان فناوری اطلاعات و مدیران دستگاههای اجرایی در این دوره آموزش خواهند دید

  • ۸۶/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">