ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زاکربرگ به پارلمان اروپا نیز احضار شد

| جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پارلمان اروپا با ارسال نامه به زاکربرگ بنیانگذار شرکت آمریکایی فیس بوک برضرورت حضورش در پارلمان اروپا برای ادای توضیح درباره فروش اطلاعات خصوصی شهروندان اروپایی تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسوایی فروش اطلاعات شخصی میلیون ها شهروند اروپایی سبب احضار مارک زاکربرگ مدیر عامل و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک به پارلمان اروپا شده است.
صدا و سیما از لندن گزارش داد رسانه ها در انگلیس اعلام کردند رئیس پارلمان اروپا با ارسال نامه ای به زاکربرگ بنیانگذار شرکت آمریکایی فیس بوک بر ضرورت حضورش در پارلمان اروپا برای ادای توضیح درباره فروش اطلاعات خصوصی شهروندان اروپایی تاکید کرد . 
آنتونیو تایانی درپی درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای احضار زاکربرگ درباره رسوایی فروش اطلاعات خصوصی بیش از دو میلیون و هفتصد هزار شهروند اروپایی به موسسات سیاسی و شرکت های اقتصادی مبادرت به این کار کرد.
رسوایی فیس بوک در سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران و فروش ان به موسسات و شرکت های سیاسی و اقتصادی موجی از انتقاد ها را از امریکا تا اروپا و آسیا و آفریقا درپی داشته است.
رسوایی فیس بوک موجب شد زاکربرگ مدیرعاملش هفته گذشته به دو کمیته مجلس سنای آمریکا احضار شود.
وی با اذعان به خطاهای این شبکه اجتماعی در سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی افراد و نقض حریم خصوصی آنها اعلام کرد درپی جلوگیری از تکرار خطاهای فیس بوک است.
بنیانگذار فیس بوک در کمیته قضایی سنای امریکا که زنده از برخی شبکه های تلویزیونی انگلیس پخش شد وعده داد نرم افزارهایی را که به میزان زیادی از اطلاعات کاربران فیس بوک دسترسی داشتند و مربوط به پیش از سال 2014 است تحقیق و بررسی کند. 
مدیر عامل فیس بوک که شرکتش متهم است با همکاری شرکت انگلیسی کمبریج انالیتیکا از اطلاعات شخصی بیش از 87 میلیون کاربر در راستای اهداف سیاسی در انتخابات امریکا و همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا سوء استفاده شده است افزود مسئولیت شرکت با وی است و او مسئولیت خطاهای ان را هم می پذیرد و با به کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی برتر و کارامدتر درصدد جبران خطاهای شرکتش بر می اید. 
زاکربرگ با اذعان به اینکه اقدامات کافی برای صیانت از حریم خصوصی کاربران و سوء استفاده از اطلاعات آنها صورت نگرفته است گفت این موضوع به ویژه درباره اخبار دروغ، رویکردهای خشونت بار و نفرت پراکن و نیز دخالت خارجی در انتخابات صادق است. 
وی درباره رسوایی فروش اطلاعات کاربران که درپی تجاوز به حریم خصوصی آنها از سوی شرکت انگلیسی تحلیل داده های کمبریج انالیتیکا به بار امد عذرخواهی کرد و گفت باید در این باره بیشتر تحقیق کنیم اما انچه که تاکنون به آن رسیده ایم این است که کمبریج با خرید اطلاعات به آنها دسترسی پیدا کرده است و به ما گفته بودند که اطلاعات را حذف کرده اند اما سال پیش مشخص شد که این گونه نبود.
زاکربرگ افزود ما به این نتیجه رسیدیم که صرف ارتباط مردم مطلوب نیست بلکه ارتباط باید سالم و مثبت باشد و فضای ایجاد شده سبب آسیب رساندن به دیگران نشود. 
بنیانگذار فیس بوک که بنا به درخواست شماری از اعضای سنای آمریکا در کمیته این سنا حاضر شده بود گفت از اینکه درباره استفاده موسسه های روسیه برای تاثیر گذاری بر انتخابات امریکا غفلت شده است و نتوانسته زودتر این سوء استفاده را تشخیص دهد و جلوی ان را بگیرد به شدت پشیمان است. 

زاکربرگ با بیان اینکه بررسی نرم افزارهایی که اطلاعات کاربران فیس بوک را قانونی جمع آوری می کنند آغاز شده و با جدیت در حال پیگیری است افزود در صورت کشف هرگونه سوءاستفاده همچون سوءاستفاده موسسه کمبریج انالیتیکا همکاری خود را با انها قطع خواهیم کرد. 

  • ۹۷/۰۱/۳۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">