ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

چهارمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات که روز چهارشنبه در مرکز تحقیقات مخابرات تهران با حضور وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و علوم ، تحقیقات و فناوری و همچنین دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات برگزار شد، حاشیه های جالبی به همراه داشت.

* نکته جالب نشست خبری این بود که دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات در پاسخ به سوال یک خبرنگار ایرانی در مورد کیفیت ارتباطات تلفن همراه و اینترنت و هزینه های آن در ایران گفت: "من هم وقتی در ماشین در حال صحبت با تلفن همراه خود بودم، چندین بار تلفن من قطع شد و این اصلا خوب نیست!"

* نزدیک به 90 درصد شرکت کنندگان این سمپوزیوم علمی دو روزه ایرانی بودند و به گفته برگزار کنندگان این نشست، علاوه بر دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات، نمایندگان نزدیک به 20 کشور عضو اتحادیه جهانی مخابرات هم در آن شرکت داشتند.

* خانم مجری مراسم به زبان انگلیسی سخن می گفت و از مدعوین برای سخنرانی دعوت می کرد.

* وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان خود با اشاره به این که در هفته دولت قرار داریم و با بیان این جمله که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید ببینیم "کجا بودیم، کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم"، دستاوردهای 30 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی و بالاخص دوره سه ساله فعالیت دولت نهم در این حوزه را تشریح کرد.

* در حالی که ساعت آغاز مراسم 9 صبح اعلام شده بود، "محمد مهدی زاهدی" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از میهمانان ویژه این مراسم ساعت 10و 10 دقیقه وارد سالن شد و در هنگام سخنرانی اعلام کرد که به دلیل حضور در جلسه اعضای دولت با نخبگان با تاخیر به مراسم رسیده است.

* زاهدی وقتی با دعوت مجری به زبان انگلیسی برای سخنرانی در پشت سخنگاه (تریبون) قرار گرفت، گفت که قصد سخنرانی در این مراسم را نداشته و قرار نبوده که از سخنرانان باشد. اما در چند جمله ای دیدگاه های وزارت علوم را درخصوص " آی تی سی " را بیان می کند که بیان این چند جمله نزدیک به 30 دقیقه طول کشید!

* "حمدون توره" دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات دیگر سخنران این سمپوزیوم بود که به دلیل فراهم نبودن امکانات لازم در محل سخنرانی (هدفون ترجمه) چیزی از سخنان او عاید خبرنگاران نشد.

* پس از مراسم افتتاحیه، "حمدون توره" و "کمال محامدپور" رییس مرکز تحقیقات مخابرات در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که این نشست نیز با ترجمه "مختصر" مترجم همراه بود و این مشکل تا جایی پیش رفت که در برخی موارد "محامد پور" ترجمه های مترجم را دو باره برای خبرنگاران ترجمه می کرد.

  • ۸۷/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">