ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زمینه‌های موازی‌کاری در بودجه IT زیاد است

| سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

لیلا باران‌چشمه - اگر موازی‌کاری‌هایی که در سیاستگذاری فناوری اطلاعات وجود دارد، حذف شود قطعاً بودجه درست هزینه می‌شود.

رمضانعلی صادق‌زاده، رییس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار «جهان‌صنعت» با بیان این مطلب افزود: در بخش فناوری اطلاعات با بحث کمبود بودجه موافقم اما همین موازی‌کاری و وجود سازمان‌های مختلف که همگی خود را متولی این صنعت دانسته و فعالیت مشابهی را انجام می‌دهند، درست هزینه نشدن بودجه را تشدید می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به تعدد متولی در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری ارتباطات و اطلاعات باید در قالب یک مجموعه هماهنگ و در دو گرایش اجرایی و پژوهشی عمل کند.

با توجه به ساختار جدید وزارت ارتباطات باید امور اجرایی در سطح ملی و زیرمجموعه شورای فناوری اطلاعات صورت گیرد و امور پژوهشی در زیرمجموعه‌های شورای انقلاب فرهنگی و معاونت پژوهشی وزارت ارتباطات انجام شود.
توجه به نظرات بخش خصوصی در بودجه
صادق‌زاده درخصوص چگونگی جمع‌آوری نظرات بخش خصوصی درباره لایحه بودجه IT به وسیله نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی در رابطه با بودجه غیرمستقیم دخیل است، نظرات بخش خصوصی از طریق تشکل‌های صنعتی در قالب جلسات مطرح می‌شود و قبل از ورود به بحث بودجه در قالب پیشنهادات توسط نمایندگان منعکس و در کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده و بررسی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دیر اختصاص یافتن بودجه نیز گفت: مجلس در سه شیفت کار می‌کند تا هرچه سریع‌تر لایحه بودجه را بررسی کرده و به تصویب برساند متأسفانه روند کار اجرایی در دولت کند است.

این روند کند باعث می‌شود بودجه در خردادماه اختصاص یابد به علاوه از دیر اختصاص یافتن بودجه که بگذریم به‌طورکامل هم اختصاص نمی‌یابد البته عدم جذب به موقع بودجه و اختصاص آن تنها مربوط به فناوری اطلاعات نیست و همین امر باعث شده بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیز ناتمام بماند.
مشکل و راه‌حل در خود دولت است
رییس کمیته مخابرات مجلس در ادامه گفت: این مشکل و راه‌حل آن در خود دولت است.

باید سازمان مدیریت در هماهنگی با بانک مرکزی سریع‌تر عمل کند و توزیع بودجه زودتر انجام شود. همچنین سازمان‌ها رد و بدل کردن موافقتنامه‌ها، بندها و تبصره‌ها را باید با هماهنگی و زودتر انجام دهند تا بودجه هرچه سریع‌تر و به موقع اختصاص یابد.

وی همچنین افزود: یک انتقادی که به بودجه وارد است در زمینه وابستگی بودجه به نفت است. بعد از انقلاب قرار بود که وابستگی به نفت کاهش یابد اما با رسیدن قیمت نفت از 27 دلار به 40 دلار و سیاستگذاری‌های موجود، اقتصاد و بودجه صددرصد به نفت وابسته شد و این امر با آرمان‌های انقلاب منافات دارد.

  • ۸۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">