ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زیان ارتباطات سیار از طرح رجیستری

| چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۰۵:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکتهای واردکننده گوشی جهت جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر خواستار ارایه مجوز از سوی دولت برای بازگرداندن اجناس خود به کشور‌های مبدا شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی از منابع مطلع معتقدند که دولت می‌توانست از شهریور ماه سالجاری بحث ثبت شماره سریال گوش تلفن را اجرایی کند.

تا شهریور ماه شرکتهای وارد کننده گوشی با هماهنگی صورت گرفته با سازمانهای ذیربط چون سازمان حمایت، رجیستر گوشی‌های وارداتی خود را برنامه‌ریزی کرده و تا شهریور ماه مشکلی وجود نداشت.

طی روزهای اخیر برخی از مدیران شرکتهای وارد کننده گوشی تلفن همراه با مسوولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا جلسه‌ای پیرامون مشکلات بوجود آمده داشتند.

یک منبع آگاه به فارس گفت: شرکتهای وارد کننده از کنار حذف رجستیر گوشی حدود 4 میلیارد تومان متضرر شده‌اند.در حال حاضر در بازار گوشی تلفن همراه نیز تحول جدی رخ داده است.

فروشگاه‌های نمایندگی‌های رسمی گوشی تلفن همراه از دریافت گوشی های جدید از شرکتهای وارداتی امتناع می‌کنند و حتی اقدام به باز پس دادن گوشی‌هایی که قبل از رجستیر با قیمت بالا خرید کرده بودند، می‌کنند. بسیاری از گوشی‌های وارداتی شرکتها نیز پس از ترخیص از گمرک به علت رجستیر نشدن فروش نرفته‌اند.

یک مقام آگاه به فارس گفت: تصمیم دولت مبنی بر حذف رجیستر نادرست است. زیرا در بازار بسیاری از گوشی‌های تنها با سیم کارت ایرانسل و تالیا فعال می‌شدند و MCI‌متضرر اصلی بود و این امر برای شرکت اربتطات سیار یک ضد تبلیغ به شمار می‌رفت.

  • ۸۶/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">