ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ساختار شرکت زیرساخت تغییر می‌کند

| دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۸۸، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات گفت: بنابر اساسنامه شرکت زیرساخت، این شرکت موظف بود طی یک سال اساسنامه خود را اجرایی کند و یکی از دستورالعمل‌های این اساسنامه، تحول ساختاری آن بود که مقدمات این کار در حال انجام است و به زودی ساختار شرکت ارتباطات زیرساخت تغییر می‌یابد.

صمد مومن‌ بالله در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه تغییر ساختار شرکت ارتباطات زیر ساخت در چارچوب اساسنامه آن است، گفت: به دلیل تغییر تکنولوژی‌ و از صحنه خارج شدن برخی تکنولوژی‌ها مانند سوییچ و فناوری TDM، افزایش تعداد اپراتورها اعم از اپراتورهای ثابت، سیار، وایمکس و VOIP در کشور و نیز تغییر رویکرد شرکت زیر ساخت از یک شرکت دولتی به یک شرکت فراهم کننده‌ زیر ساخت مخابراتی و مطرح شدن به عنوان شرکتی که خدماتی را به اپراتورهای موجود در کشور ارائه می‌دهد، بازنگری در ساختار این شرکت را ضروری کرد و باید برای اساسنامه جدید شرکت ساختار جدیدی تعریف می‌شد.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: به همین دلیل تجدید نظر در ساختار موجود با رویکردهای اقتصادی، بازرگانی و مشتری مداری مد نظر قرار داده شد و چندین فاز نیز برای این منظور تعریف گردید.

وی در توضیح فازهای این طرح گفت: در فاز اول عملیاتی کردن مقداری از تغییرات سازمانی تصویب شد و در فازهای بعدی نیز به سمت ایجاد یک سازمان کشوری و در جهت تحقق اهداف سازمانی‌ حرکت می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در برنامه پنجم و در قانون خدمات کشوری کلیه مجموعه‌ها باید به سمت کوچک‌سازی و بهینه‌سازی سوق پیدا کنند که شرکت ارتباطات زیر ساخت نیز براساس اساسنامه خود موظف به ایجاد تغییرات لازم ظرف مدت یک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: یکی از این دستورالعمل‌هایی که شرکت زیر ساخت بنابر اساسنامه موظف به انجام آن بوده بخش ساختار و نگاه به ساختار شرکت است که به دلیل علت زمان بر بودن این موضوع، کار بر روی ساختار شرکت در لایه‌های مختلف از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مومن ‌بالله تصریح کرد: مسائل و ویژگی‌های مربوط به تغییر ساختار شرکت در سطوح متفاوت مدیریتی کارشناسی و بررسی می‌شود و پیشنهاد آن به هیات مدیره می‌آید و پس از تصویب در هیات مدیره، تصمیم این تغییر در رویکرد به معاونت توسعه منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمان شرکت باید از علت این تغییر دفاع و ثابت کند. این تغییر در جهت بهینه‌سازی شرکت و بهبود ساختار سازمانی است که این موضوع از سوی نهاد ریاست جمهوری بررسی و در صورت موافقت، تغییر ساختار سازمانی تایید می‌شود.

  • ۸۸/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">