ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی ایرانی است

| شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بومی بوده و کپی از سایر کشور‌ها نیست.

به گزارش صدا و سیما؛ شهرام غفاری در برنامه "صبح و گفتگو" رادیو گفتگو درباره نهایی شدن طرح نسخه الکترونیک افزود: سازمان از سال ۷۴ صدور نسخه الکترونیک را اغاز کرد و این طرح با استان یزد کلید خورد.
وی گفت: طرح از سه سال گذشته رویکردی جدی گرفت و امروز در کلیه مراکز متعلق به تأمین اجتماعی به صورت الکترونیک اجرا می‌شود که مراکز ملکی این سازمان یعنی ۳۵۰ بیمارستان و درمانگاه را شامل می‌شود.
غفاری درمان غیر مستقیم را موجب همکاری و استقبال همه پزشکان طرف قرارداد دانست و افزود: در این طرح مشکل خاصی نداریم و بالای ۲۰ میلیون نسخه بصورت الکترونیک به ما تحویل داده می‌شود.
وی تنها مشکل موجب نگرانی را زیرساخت‌ها برای اجرای طرح نظیر کندی و قطع و وصل‌های مکرر اینترنت دانست و گفت: به میزان گسترش طرح، روی این زیر ساخت‌ها کار می‌کنیم تا در آینده مشکل جدی بوجود نیاید.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی به مشکلات بیمارستانی از جمله ترخیص و بستری در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: سازمان تأمین اجتماعی شخصا اقدام به نوشتن سامانه نسخه نویسی کرده است و ما اصراری نداریم که همه از این سامانه استفاده کنند، ولی تصور می‌شود در دو تا سه سال اول، پزشکان مجبور به استفاده از سامانه‌های نسخه نویسی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی باشند.
وی گفت: شرکت‌های خصوصی قادر خواهند بود با شیبی ملایم به این حوزه وارد شوند و برنامه‌های بهتری بنویسند و بازار رقابتی ایجاد کنند.
غفاری افزود: تبادل داده باید از طریق وب انجام گیرد و هر پزشک با هر پنلی قادر به نسخه نویسی باشد.

رئیس اداره تدوین و سیاست گذاری بسته‌های بیمه پایه سلامت نیز گفت: هدف اصلی طرح نسخه الکترونیک دستیابی به تجمیع اطلاعات و حرکت به سمت پرونده الکترونیک سلامت بوده است.

کاظم میکائیلی درباره نهایی شدن طرح نسخه الکترونیک افزود: بیمه سلامت اندکی متأخر‌تر از تامین اجتماعی این طرح را آغاز کرد که در استان‌ها اجرا می‌شود.
وی به الزامات ایجاد پرونده الکترونیکی پزشکی بیماران گفت: مهم‌ترین و بیشترین مزیت این نسخ، تجمیع اطلاعات و داده‌های بزرگ است و در این میان، هدف اصلی طرح مذکور نیز دستیابی به تجمیع اطلاعات و حرکت به سمت پرونده الکترونیک سلامت بوده است.
میکائیلی ادامه داد: هرچه ایجاد نسخه نویسی الکترونیکی فزونی گیرد، داده‌های ما بیشتر تجمیع می‌شود و امکان سنجی بهتری می‌توان برای آن متصور بود.
وی گفت: هنوز در شروع راه هستیم و مسیر زیادی داریم تا به نقطه مطلوب دست یابیم.
رئیس اداره تدوین و سیاست گذاری بسته‌های بیمه پایه سلامت کشور افزود: در حوزه اجرا موانع مختلفی برسر راه داریم که بخش عمده آن، زیر ساخت‌ها در نقاط مختلف کشور است و در حوزه امنیت نیز یکسری پروتکل‌ها وجود دارد که نرم افزار‌هایی با وسعت کشوری، در این حوزه فعالیت می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">