ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سامانه کارا بسته شد

| شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

طبق اعلام مسئولان وزارت کار سامانه کارا به دلیل تکمیل ظرفیت بسته شد و تا اطلاع ثانوی امکان ثبت طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری میسر نمی باشد.

به گزارش تسنیم ،سایت ثبت نام وام اشتغال روستایی یا همان سامانه کار که در راستای طرح های اشتغالزایی دولت راه اندازی شده بود امروز در قسمت ثبت نام برای اشتغال روستایی بسته شد.

طرح ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری یکی از مهمترین طرح های دولت در زمینه اشتغال در حوزه روستایی در این دولت  است. پایه ریزی این طرح بر اساس شناسایی مزیت های استانی و رسته های پر اشتغال در حوزه های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی، پوشاک، کفش، گردشگری، IT ، حمل و نقل، بافت فرسوده و... است.

دستورالعمل آیین نامه پرداخت وام اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از 10هزار نفر از سوی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  4 دی‌ماه 96 تحت عنوان «دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی» به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

دولت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی و 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال فراگیر اختصاص داده است. یعنی قرار بود 12 هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک ها به بحث اشتغال روستایی اختصاص یابد.

 آمارها تاکنون حکایت از این داشت که بیش از نیمی از منابع تخصیص یافته شده است و قرار است تا پایان شهریور ماه مابقی منابع جذب شود،اما امروز در سامانه کار برای متقاضی اشتغال روستایی این پیام نمایان می شود.

«تا اطلاع ثانوی امکان ثبت طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری میسر نمی باشد» اما دلیل این موضوع از سوی وزارت کار تکمیل ظرفیت اعلام شده است.

 

*استان هایی که اشتغال ایجاد نکردند سهمیه خود را ازدست می دهند

رامین اسدی، مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بسته شدن سامانه کارا از امروز شنبه بدلیل تکمیل ظرفیت و حجم بالای ثبت طرح های متقاضی مشاغل روستایی، عشایری و فراگیر خبر داد.

رامین اسدی ،مدیر پروژه های سرمایه گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی از استانها از طرح های اشتغالزایی بهترین بهره گیری را کرده و طرح های متعددی را در سامانه به ثبت رساندند اما استان چهارمحال و بختیاری با وجود رتبه نخست بیکاری نتوانست از این فرصت بخوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: براساس قانون چنانچه طرح های متقاضی اشتغال فراگیر و عشایری و روستایی به 1.5 برابر حد مجاز به بانک های عامل معرفی شود، سامانه کارا بسته می شود و استانهایی که در این مدت یکساله نتوانستند از آن استفاده کنند سهمیه خود را از دست می دهند.
اسدی با بیان اینکه همه استانها در برابر ضوابط قانونی و بخشنامه ها یکسان هستند، تصریح کرد: اینکه چرا برخی استانها در امر اشتغالزایی و جذب تسهیلات موفق عمل کرده و برخی ناموفق بوده اند باید بررسی و آسیب شناسی شود.

اسدی با تاکید بر تغییر رویکرد و نگاه به مقوله اشتغالزایی در این استان افزود: با تغییر رویکردها می توان به گره گشایی از اشتغال این استان امیدوار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">