ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سراب تبدیل ایران به هاب منطقه

| سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۸۶، ۰۱:۳۲ ب.ظ | ۱ نظر

پیمان رضایی - در تاریخ 29 فروردین ماه سال جاری، در شهر باکو جمهوری آذر بایجان جلسه ای مهم در مورد چگونگی ساخت و نصب فیبر زیر دریایی در کف دریای خزر با سرمایه گذاری مشترک آذربایجان و قزاقستان برگزار شد. هدف اصلی این اجلاس در ظاهر مشخص کردن میزان تقاضای ترافیکی در منطقه دریای خزر و دریای سیاه، جلب مشتریان بالقوه جلب سرمایه گذاری ، تامین کننده‌گان و سازندگان کنسرسیوم سیستم ما کابل زیر دریایی بود. آن چه که مهم است میزان حساسیت مسئولین شرکت مخابرات ایران به خصوصی سازی سازمان زیر ساخت بر آن چه که در اطراف ایران می‌گذرد است.
ایران هاب منطقه

یکی از اهداف و یا به عبارت بهتر آرزوهای مسئولین ارتباطات ایران، تبدیل ایران، به قطب مخابراتی منطقه است . سرمایه گذاری سنگین در شبکه فیبر مخابراتی کشور به منظور ایجاد ساختی مناسب برای ارتباطات بهتر و بیشتر و همچنین تبدیل ایران به قطب‌ مخابراتی منطقه‌ای انجام پذیرفته است. اما باید دید که سازمان زیر ساخت تا چه حد خود را آماده اجرای این کار کرده و یا این که دیگران تا چه حد زمینه ها را از منظر حقوقی و تجاری برای این سازمان مهیا کرده اند . پاسخگویی سریع به مشتری از زمان اعلام وصول درخواست مشتری تا تحقق خواست او، نیازمند برداشتن دیوان سالاری فعلی و حتی تا اندازه زیادی تفکر دولتی از منظر حقوقی و تجاری است . یکی از این موانع بلند بودن ارتفاع سازمانی سازمان زیر ساخت و از آن بالاتر وزارت خانه و مجمع وتصمیم گیری روبه بالای برج ساختار سازمانی است.
نه از طریق ایران

با ایجاد فیبر زیر دریایی دریای خزر بین آذربایجان و باکو که بر آورد وجود تقاضا روی آن در سطح STMU و ترابیت نیز شده، ترافیک عظیم کشورهای قرقیزستان ، ازبکستان ، قزاقستان ، ترکمنستان، چین ، افغانستان به جای عبور از ایران از طریق کابل زیر دریایی به آذربایجان و از آن طریق به اروپا و نیز ترافیک تلفنی اروپا و امریکا از همین طریق به کشورهایCIS ارسال می‌شود. بر همین اساس نیز آقای علی عباس اف ، اخیرا اعلام کرده است بر ساخت این فیبر و تسریع فرایند با قزاقستان اتفاق نظر تاکید دارد ظاهرآ قرار است در این رابطه کنسرسیومی مرکب از ترکیه ، قزاقستان ، گرجستان و آذر بایجان تشکیل شود و در سال 2007 همه فعالیت های پیش بینی شده ، آماده سازی مناقضات انجام گیرد. هزینه ی ساخت این فیبر حدود 7 تا 10 میلیون دلار بر آورد شده است . طول این فیبر در زیر آب 380 کیلومتر است. جالب آن است که در اهداف ساخت این کابل به طور ضمنی ذکر شده که هدف این کابل حذف 1000 کیلومتر مسیر ایران ذکر شده است . البته با اتصال تاجیکستان به ازبکستان ، تاجیکستان نیز می‌توان به مشتریان این کابل افزود. به این ترتیب ایجاد کابل های دیگر ایران مانند ایران - کویت و یا طرح‌های آتی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
منبع : دنیای مخابرات و ارتباطات

  • ۸۶/۰۵/۱۶

نظرات  (۱)

good

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">