ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سربازان روس با تله پاتی دشمن را نابود می‌کنند!

| دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک نشریه چاپ شده توسط وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که متخصصان این کشور با دلفین ها ارتباط برقرار می کنند، برنامه های کامپیوتری را از کار می اندازند و حتی با کمک قدرت تله پاتی با انسان ها و حیوانات از جمله دلفین ها ارتباط برقرار کنند.
فناوران - Gizmodo- در این نشریه وزارت دفاع روسیه، مقاله‌ای با عنوان «ابرسربازان جنگ‌های آینده» به چاپ رسیده است که به قلم یک سرهنگ بازنشسته به نام نیکولای پوروسکوف است. وی در این مقاله که حسابی جنجال‌برانگیز شده، قابلیت‌های عجیب و غریب برخی سربازان روس را برشمرده است که ظاهرا زمانی توسط کشیش‌های بابلی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. 
به نوشته پروسکوف، نیروهای ویژه روسیه در چچن، یکی از جمهوری‌های خودمختار روسیه، تکنیک‌های فراروانشناسی یا پاراسایکولوژی را به کار گرفته‌اند که به گفته پروسکوف قابل مقایسه با ابرقدرت‌ها هستند. 
به گفته وی، آدم‌های عادی اطلاعات بسیار کمی در مورد این فناوری‌های منحصر به‌فرد دارند. اما یکی از جنبه‌های اصلی این فناوری‌ها ارتباط به سبک تله‌پاتی است. متخصصان روسی با این تکنیک توانسته‌اند با دلفین‌ها ارتباط برقرار کنند. در واقع، آنها با کمک تله‌پاتی توانسته‌اند کنترل دلفین‌ها را به دست بگیرند. گفته می‌شود که این روش قبلا توسط یک تربیت کننده حیوانات مطرح روسی به نام دوروف آزمایش شده بود. به نظر می‌رسد که این تکنیک برای انسان‌ها نیز کاربرد دارد. 
متخصصان روسی می‌خواهند با کمک تلفیق تله‌پاتی و فناوری به جایی برسند که حتی بتوانند با یک تلاش فکری بسیاری از کارها را از جمله از کار انداختن (یا کرش کردن) برنامه‌های کامپیوتری، سوزاندن کریستال‌ در ژنراتورها، اختلال و سواستفاده از یک مکالمه مهم یا اختلال در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی انجام دهند. به گفته این نشریه، تجربه‌های اخیر متخصصان روس نشان می‌دهد که این کارها کاملا شدنی هستند: خواندن متون حفاظت شده، حتی به زبان خارجی که شخص اصلا آن را بلد نیست؛ شناسایی اعضای شبکه‌های تروریست و تشخیص افرادی که پتانسیل لازم را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی دارند. 
شاید در وهله اول این مطالب و ادعاهای پروسکوف غریب به نظر برسند، اما آمریکا و روسیه هر دو در زمینه پدیده‌های روانی و برناه‌های نظامی برای دلفین‌ها مطالعه و تحقیقات بسیاری انجام داده‌اند. با این حال، هیچ کدام از این کشورها تاکنون ادعا نکرده بودند که در مجموعه ارتشی خود در این زمینه به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند. ولی هم‌اکنون نشریه رسمی وزارت دفاع روسیه این کار را کرده است. 
این در حالی است که یوگن الکساندروف، سخنگوی کمیته مبارزه با  شبه علوم وابسته به آکادمی علوم روسیه، در مصاحبه‌ای با آژانس خبری روس RBC، پاراسایکولوژی را کاملا رد کرد و آن را یک داستان افسانه‌ای خواند و گفت که هیچ پایه علمی برای تله‌پاتی وجود ندارد.
اما الکساندروف گفت: برنامه‌های فراروانشناسی ارتش روسیه هم‌اکنون وجود دارند و طراحی شده‌اند، اما تاکنون محرمانه بودند.  وی افزود: هم‌اکنون زمان آن رسیده که این برنامه‌ها علنی شوند، اما از آنجا که در بسیاری از کشورهای جهان چنین مطالعاتی شبه‌علم خوانده می‌شوند، برای بسیاری بی‌معنی است. به گفته وی این آزمایش‌های نظامی از اوایل دهه ۲۰۰۰ در روسیه شروع شده‌اند. 
گفتنی است که این ادعاها نظیر از کار انداختن برنامه‌های کامپیوتری یا ایجاد آتش با قدرت فکر، واکنش‌های تمسخرآمیزی را بین مخاطبان در پی داشته و بسیاری آن را مایه خجالت دانسته‌اند. فقط یک کاربر در توییتر این ادعا را قبول کرده و نوشته است: همین الان موفق به تکمیل یک آزمایش در مورد خواندن افکار همکارم بودم و می‌دانم که این ادعاها کاملا درستند.

  • ۹۸/۰۱/۱۹

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">