ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید کریمی ـ سرعت دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌ها تا پایان سال به 350 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

مصطفی کریمیان اقبال معاون فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: با اختصاص 15 میلیارد ریال به پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و شبکه علمی کشور که تامین کننده خطوط اینترنت دانشگاه‌ها هستند، سرعت دسترسی به اینترنت در دانشگاه‌ها تا پایان سال به 250 مگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

وی در خصوص دیگر پروژه‌های ICT وزارت علوم گفت: ارایه مجوز‌ ایجاد دانشگاه‌ مجازی به چهار دانشگاه علم و صنعت تهران، امیرکبیر، دانشگاه شیراز دانشگاه سهند تبریز و همچنین اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار در جهت توسعه آموزش مجازی از دیگر پروژه‌های انجام شده در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار جهت خرید پایگاه‌های اطلاعاتی موردنیاز اساتید و دانشجویان و اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار در جهت توسعه شبکه داخلی دانشگاه‌ها از دیگر پروژه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در وزارت علوم است.

کریمیان اقبال با بیان این مطلب که تمامی اعتبارات تخصیص پیدا شده از محل بودجه تکفا است، گفت: از مجموع 100 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده در سال 83 در این زمینه، تنها 39 درصد آن تخصیص پیدا کرد که این امر موجب تاخیر یکساله در بهره‌برداری کامل از پروژه‌های ICT وزارت علوم شده است.

  • ۸۴/۰۵/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">