ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرمایه گذاری اینجازات در ایران متوقف شد

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۰۸ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – سرمایه گذاری صندوق فناوری اینجازات ( وابسته به بانک توسعه اسلامی ) که قصد سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته و فناوری اطلاعات ایران را داشت به علت فشارهای آمریکا متوقف شد.
پیش از این صندوق فناوری اینجازات با کنار گذاشتن بودجه ای معادل 50 میلیون دلار قصد داشت تا در صنایع پیشرفته کشورهای اسلامی به ویژه ایران تا سقف 5/12 میلیون دلار سرمایه گذاری کند که در این خصوص و با هماهنگی های شرکت ثنارای نشستی نیز برگزار شد و سه شرکت خصوصی ایرانی تقریباً شرایط لازم برای دریافت بخشی از این مبلغ را به دست آورده بودند که این پروسه ناگهان و به علت فشارهای آمریکا بر بانک توسعه اسلامی متوقف ماند.
بر این اساس صندوق فناوری اینجازات نیز تمام مبلغ مورد نظر را در کشورهای عربی و اسلامی سرمایه گذاری کرد. یک مقام آگاه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در کشور را ( از نظر خارجی ها ) مهمترین علت این امر می داند. از سوی دیگر آمریکایی ها با فشارهای خود مانع جذب سرمایه های خارجی در کشور می شوند وحتی در مواردی با اعمال فشار به شرکت های خارجی که سهام دار ایرانی دارند از آنها خواسته تا سهامداران ایرانی خود را مجبور به واگذاری سهامشان کند.
بر اساس این گزارش قرار بود تا با حمایت صندوق اینجازات و شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران صندوق مشابهی نیز در ایران تاسیس شود تا به این ترتیب مشمول تحریم ها نشود که این موضوع نیز به علت تغییرات و جابجایی های مدیریتی در شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران فعلاً متوقف مانده است.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">