ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سمینار مقابله با مخاطرات سایبری برگزار می شود

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر مجتمع فناوریهای پیشرفته شهید علم الهدی از برگزاری نهمین سمینار آموزشی شبکه علمی غرب آسیا خبر داد و گفت: نتایج پژوهش های کاربردی در حوزه مخاطرات سایبری و روش های مختلف مقابله با هک و جاسوسی الکترونیک در قالب سمینار آموزشی یک روزه ارائه خواهد شد.

حیدرعلی کورنگی در گفتگو با خبرنگار مهر زمان برگزاری این سمینار آموزشی را 12 مردادماه در سالن همایش های هتل آکادمی فوتبال هتل المپیک عنوان کرد و اظهار داشت: اولین بخش از مجموعه آموزش های مقابله با هک و جاسوسی الکترونیک اسفندماه سال گذشته با عنوان آشنایی با برخی ابزارهای هک و جاسوسی الکترونیک و نحوه مقابله با آن برگزار شد در این دوره نیز آموزش مقابله با هک و جاسوسی الکترونیک اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: این سمینار با ارائه گزارشی از عملکرد هکرها و کلاهبرداران در خصوص نحوه سرقت نام کاربری و رمز عبور کارت های بانکی عضو شتاب، محتوای ایمیل ها، چت ها، کلمات عبور، وب سایت های مشاهده شده و شنود اطلاعات در شبکه های رایانه ای صورت می گیرد و راهکارهای ایمن سازی شبکه های داخلی در مقابل تهدیدات هکری و جاسوسی الکترونیک ارائه می شود.

به گفته مدیر مجتمع فناوریهای پیشرفته شهید علم الهدی در کشور ما به دلیل عدم آشنایی با برخی ابزارها و روش های هک و جاسوسی الکترونیک، آسیب پذیری سیستم های اطلاعاتی به مراتب بیش از دیگر کشور است و همین امر لزوم آشنایی با نحوه عملکرد هکرها و کلاهبرداران و نحوه دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه کاربران را به مراتب افزایش می دهد.

وی گفت: آشنایی با نحوه مقابله با خطرات ناشی از کاربرد پورت USB و سایر دستگاههای ورودی و خروجی رایانه ها و چگونگی مقابله با خروج اطلاعات به خصوص توسط کارکنان خاطی و روش نفوذگران برای دور زدن تجهیزات امنیتی از دیگر موارد مورد بحث دراین سمینار خواهد بود.

  • ۸۹/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">