ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سمینار "نانوالکترونیک" در گیلان برگزار شد

| سه شنبه, ۱۳ دی ۱۳۸۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

اولین سمینار "نانوالکترونیک" روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات دانشکده فنی دانشگاه گیلان برگزار شد.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه گیلان و دبیر برگزاری این سمینار گفت: آشنایی با علم جدید نانوتکنولوژی و کاربردآن درالکترونیک، مکانیک و سایر رشته‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این سمینار یکروزه است.
دکتر "حمید ضابط خصوصی" درحاشیه برگزاری این نشست درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: نانوتکنولوژی رشته جدیدی است که در دنیا درباره آن تحقیق می‌کنند.
وی اظهارداشت: دستاوردهای نانوتکنولوژی انقلابی رادر رشته‌های الکترونیک، مکانیک و بیولوژی ایجاد می‌کند.
وی با بیان این مطلب که یک نانومتر یک ‪ ۵۰‬هزارم قطر موی انسان است، افزود: فناوری نانو مربوط به بررسی اجسام و به هم کنش آنها در ابعاد نانو است.
وی نانو تکنولوژی را علم آینده عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در زمان حاضر، این علم بیشتر در ساخت قطعات الکترنیکی مانند ترانزیستور موثر است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه گیلان با اشاره به این مطلب که نانو تکنولوژی تنها مختص به الکترونیک نیست، گفت: این علم در مکانیک، نساجی و در همه بخش‌های صنعت نقش موثری دارد.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به فناوری نانو باید زمینه‌های علم، مهندسی، بیوتکنولوژی، فیزیک و شیمی دست به دست هم بدهند.
وی گفت: کمیته فناوری نانو کمیته‌ای ملی در کشور است که مستقیما زیرنظر ریاست جمهوری اداره می‌شود.
وی همچنین در این سمینار به عنوان مجری طرح پژوهشی نانوتکنولوژی که اخیرا به تصویب رسیده گزارشی از مرحله اول انجام کار را برای حاضران ارایه داد.
وی در زمینه اصول و مبانی نظری علم نانوتکنولوژی در روشها و تکنیکهای به کار رفته شده نیز برای شرکت کنندکان در این سمینار سخنرانی کرد.
سمینار یکروزه نانوالکترونیک از سوی گروه مهندسی برق دانشگاه گیلان برگزار شد. در این سمینار حدود ‪ ۲۰۰‬نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه گیلان شرکت داشتند.

  • ۸۴/۱۰/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">