ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سندیکای صنعت تولید کنندگان افتا تشکیل شد

| سه شنبه, ۸ دی ۱۳۸۸، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک وفناوری اطلاعات وزارت صنایع ‌ومعادن از تشکیل سندیکای تولیدکنندگان صنعت "افتا" (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) با حمایت این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنایع ومعادن، "محمود لیائی" با اشاره به تولید صنعت، گفت: انواع فایروال های سخت افزاری ونرم افزاری، آنتی ویروس ها، سوئیچ ها، راوترها را می توان در مجموعه تولیدات این صنعت، بشمار آورد.

وی گفت: در بخش خدمات این حوزه نیز می توان به ارائه ممیزهای امنیت فناوری اطلاعات در قالب استانداردهای سری ایزو 27000 که در رابطه با تدوین استراتژی امنیتی سازمانها فعالیت می کنند و همچنین مواردی مثل سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS که به ارزیابی امنیتی سازمان پرداخته و طیفی از خدمات مطالعاتی، نرم و سخت افزاری را شامل می شود، اشاره کرد.

به گفته لیائی، مقوله امنیت اطلاعات برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که به موجب آن شورای عالی افتا، تشکیل شده است.

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک وفناوری اطلاعات وزارت صنایع ‌ومعادن در ادامه با اشاره به لزوم توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور، افزود: ساماندهی تخصصی فعالان صنعت فناوری اطلاعات و تعامل بیشتر بخش های دولتی و خصوصی دراین راستا، یکی از مهمترین برنامه های وزارت صنایع و معادن بوده است که سیاستگذاری های خاصی را دراین زمینه تدوین کرده است.

وی به تشکیل سندیکای تولیدکنندگان صنعت افتا بعنوان یکی از این برنامه ها اشاره کرد و گفت: لزوم ساماندهی شرکت هایی که در حوزه این صنعت فعالیت می‌کنند، تمرکز بخشی به توانمندی ها در راستای اهداف کشور و تولید حداقل 60 درصد نرم افزارها و سخت افزارهای امنیتی مورد نیاز، از جمله اهدافی بود که در شکل گیری این سندیکا مورد توجه قرار گرفت.

لیائی همچنین، شناسنامه دار کردن شرکت ها، مشارکت بخش خصوصی و استفاده حداکثری از توان و تجربه آنها، ایجاد نظام رتبه بندی تولیدکنندگان، برنامه ریزی صحیح در زمینه بازار داخلی و صادرات، تشکیل کنسرسیوم برای حضور در پروژه های بزرگ، شناخت دقیق میزان توانمندی داخلی، مشارکت در تهیه طرح ها و لوایح، به روز رسانی و تکمیل سندهای مرتبط با این صنعت، همکاری موثر با دیگر انجمن ها و تشکل ها و مطالعه بازار بمنظور استفاده

حداکثری از توان داخلی را از دیگر اهداف تشکیل این سندیکا برشمرد.

وی با اشاره به نقش حمایتی وزارت صنایع ومعادن در خصوص حرکت و سرعت بخشی برای دستیابی به این مهم، تصریح کرد: رویکرد وزارت صنایع ومعادن در تشکیل این سندیکا، متمرکز شدن بر فعالیت هایی است که تولیدکنندگان تجهیزات ومحصولات مرتبط با امنیت فضای تولیدی وتبادل اطلاعات با آن، مواجه هستند.

مدیرکل صنایع برق، الکترونیک وفناوری اطلاعات وزارت صنایع ‌و معادن ادامه داد: با این اقدام تمام تولیدکنندگان در این حوزه می‌توانند مطالبات خود را در قالب تشکل و سندیکایی خاص، طلب کنند.

وی ضمن یادآوری اینکه این اقدام با هم اندیشی و برگزاری نشست ها با تولیدکنندگان صورت گرفته است، اظهار داشت: تاکنون شرکت های فعال‌ زیادی در حوزه تولید تجهیزات امنیتی و تبادل اطلاعات در نشست های وزارت صنایع ومعادن شرکت کرده اند که دیدگاههای خود را دراین زمینه، ابراز داشته اند.

به گفته لیائی، با استقبال بخش خصوصی از تشکیل این سندیکا و با رای گیری از اعضا حاضر در نشست ها، هم اکنون دبیرخانه و دبیر موقت این سندیکا از میان چهار شرکت برگزیده، انتخاب شده است.

لیائی گفت: با ارزیابی هایی که وزارت صنایع و معادن در این زمینه انجام داده است موفق شد بیش از 100 شرکت فعال در حوزه تولید، خدمات و بازرگانی صنعت افتا را شناسایی کند که با برنامه ریزی هدفمند، می توان به تجمیع اطلاعات این صنعت امیدوار بود.

در پایان این گزارش آمده است، فعالان "صنعت افتا" در صورت تولید داخلی حداقل یکی از محصولات یا خدمات امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات می توانند با مراجعه به دبیرخانه سندیکا نسبت به عضویت در این سندیکا اقدام کنند.

  • ۸۸/۱۰/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">