ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سهام مخابرات 20 درصد سود داد

| جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۷، ۰۲:۳۶ ب.ظ | ۱ نظر

سهام شرکت مخابرات در برابر نرخ سود سالیانه 5/15 درصدی اوراق مشارکت و حداکثر 18 درصدی بانک‌ها در عرض 19 روز کاری ، زمینه کسب سود بیش از 20 درصدی سهامداران را در بورس ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نرخ سود سالیانه اوراق مشارکت در حالی حداکثر 5/15 درصد و نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها در شرایطی حداکثر 8/18 درصد برای سرمایه‌گذاری 5 ساله است که برخی از شرکت‌های بورسی در کمترین مدت زمان چنین سودهایی را برای سهامداران حقوقی و حقیقی خود فراهم می‌کنند که آخرین نمونه این دسته از شرکت ها شرکت مخابرات ایران است.

براساس این گزارش، شرکت مخابرات در روز شنبه 19 مردادماه با واگذاری بیش از 2/2 میلیارد سهم به قیمت هر سهم 150 تومان وارد تالار شیشه‌ایی، حساس و باریسک بورس شد.

این شرکت در حالی رکوردهای مربوط به حجم و ارزش عرضه اولیه سهام را در تاریخ خصوص‌سازی و بورس 41 ساله ایران شکست که در نتیجه رشد قیمت سهام از 150 تومان به بیش از 180 تومان در روز چهارشنبه گذشته، زمینه کسب سود 2/20 درصدی سهامداران خرد و کلان خود را فراهم کرده است.

این میزان سود در طول 19 روزکاری حضور مخابرات در بورس به دست آمده و خریداران روز اول سهام آن تاکنون موفق شده‌اند حدود یک پنجم به ارزش سرمایه‌ خود اضافه کنند.

چنین بازدهی معقول و مطلوب و خوشایندی در حالی به دست آمده نباید از یاد برد در برابر ریسک صفر اوراق مشارکت و سپرده‌گذاری بانکی، سرمایه‌‌گذاران در بازارهای سهام با قبول ریسک‌های سیستماتیک و غیر سیستماتیک وارد این بازار پیچیده و بی‌رحم اما مدرن و جالب و جذاب می‌شوند.

به هر حال بازدهی 20 درصدی سهام مخابرات در عرض 19 روز کاری نشان داد که می‌توان با رعایت اصول 5 گانه (که مهمترین آن سرمایه‌گذاری با سرمایه مازاد است) از سوددهی شرکت‌های بورسی خصوصاً شرکت‌های مشمول صدر اصل 44 استفاده کرد.

  • ۸۷/۰۶/۱۵

نظرات  (۱)

این که سود نیست چون قیمت اولیه کم بوده و سرمایه گذاری در جاهای دیگر خوب نبوده اینجا رفته بالا فردا می اید پایین اونوقت شما تحلیل می کنید که کشور رفت رو هوا. با یک کشمش گرمی تون نکنه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">