ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سود 178میلیارد تومانی مخابرات در خزانه

| سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۸۷، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات گفت: علیرغم مصوبات موجود، تمام سود 40 درصدی مخابرات توسط خزانه دولت برداشت شده‌ لذا فعلاً مبلغی برای پرداخت سود 178 میلیارد تومانی سهامداران و 13 تومانی هر سهم وجود ندارد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با پرداخت سود 13 تومانی هر سهم به سهامداران شرکت مخابرات اظهار داشت: در پی امضای مصوبات مجمع سالیانه شرکت مخابرات (که در 28 آبان برگزار شده بود) و دریافت استفساریه از دولت و هم‌چنین تعیین زمان‌بندی پرداخت سود 178 میلیارد تومانی از شرکت‌های استانی مخابرات خواسته شد تا نسبت به سود خود به حساب شرکت مادر اقدام کنند.

وی ادامه داد: اما علیرغم مصوبات موجود، مشخص شد که خزانه‌ دولت در استان ها کل سود 40 درصدی مخابرات را تا پایان سال به طور خودکار برداشت کرده است.

فیضی گفت: با این اقدام در حال حاضر پولی برای پرداخت سود 13 تومانی هر سهم و 178 میلیارد تومان وجود ندراد که توزیع شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات در برابر این مطلب که با این اوصاف پرداخت سود سالیانه مخابرات از هفته آینده فعلاً منتفی است پاسخ داد: هرچند خزانه دولت در استان ها نسبت به برداشت کل سود سالیانه مخابرات اقدام کرده اما به طور قطع 178 میلیارد تومانی را دریافت و به سهامداران پرداخت خواهیم کرد.

فیضی ادامه داد: این فرایند ممکن است به طول انجامد اما به هر حال عملی خواهد شد.

این اظهارات مدیرعامل شرکت مخابرات در حالی عنوان شده که براساس مالکیت 20 درصدی سهام عدالت از مخابرات باید 119 میلیارد تومان سود به حساب کارگزاری سهام عدالت واریز شود تا از 12 بهمن سود 360 میلیارد تومانی 5/4 میلیون مشمول مرحله اول سهام عدالت آغاز شود.

در این باره محمدجواد شیخ به فارس گفت : ‌هرچند خزانه، کل سود مخابرات را برداشت کرده اما مدیران این شرکت قول داده‌‌اند که هفته آینده سود 119 میلیارد تومانی را واریز کنند.

وی ادامه داد: با این اوصاف مشکلی در توزیع سود 360 میلیارد تومانی سهام عدالت از هفته آینده وجود ندارد.

  • ۸۷/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">