ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارتهای اعتباری ثبت نام می شود نه واگذار

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۲۵ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – بالاخره از تلفن همراه اعتباری هم سر و صدایی بلند شد و اخباری مبنی بر آغاز ثبت نام از متقاضیان نیز از طریق روابط عمومی مجتمع صنعتی رفسنجان منتشر شد.

اما همانطور که پیش از این نیز پیش بینی می شد واگذاری این نوع از سیم کارت های تلفن همراه نیز با مشکلاتی مواجه شد که امکان عرضه به موقع آن را به تاخیر انداخت. ولی در حالی که زمزمه هایی مبنی بر تردید در واگذاری سیم کارت های اعتباری در رسانه ها مطرح بود خبر آغاز ثبت نام این سیم کارت ها اعلام شد. لیکن سیم کارت ها فعلاً فقط ثبت نام می شود و واگذاری آنها به اوایل اردیبهشت ماه سال آینده موکول شده است. اگرچه قرار بود این سیم کارت ها بهمن ماه فعال باشند.

به هر حال باز هم تاکید می شود که مشکلات موجود را نمی توان تنها متوجه مجری این طرح دانست و در این خصوص مشکلات حقوقی و ساختاری دیگر نیز وجود داشته و دارد.

بر اساس شنیده ها میان مجری طرح سیم کارت های اعتباری و وزارت ICT بر سر زمان واگذاری سیم کارت ها اختلاف نظرهایی وجود دارد که یک نمونه آن را وزیر ICT اعلام کرد. وی گفت: درباره‌ سیم‌کارت‌های اعتباری حداقل، نیاز به نصب 150 آنتن BTS در تهران داریم، البته تمام آن نصب شده و اینکه چقدر از این مقدار زیر بار رفته‌اند مشخص نیست و تا این میزان کامل نشود اجازه نخواهیم داد واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری صورت گیرد و امیدواریم این پروژه طوری شروع شود که مشکلاتی مانند مشکلات قبلی در تلفن همراه را نداشته باشیم و اگر این پروژه یک‌ماه هم عقب افتاد، ارزش کامل شدن را دارد تا مردم مشکلی نداشته باشند.

به هر حال امید است که این نوع از سیم کارت های تلفن همراه نیز در همان تاریخ جدید اعلام شده یعنی اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه شود تا به این ترتیب تا حدودی از قیمت کاذب فعلی سیم کارت ها در بازار کاسته شود.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">