ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارتهای امین و قاصدک اقتصادی نبودند

| سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون شرکت ارتباطات سیار با تاکید براین که سیم‌کارت‌های قاصدک و امین جنبه اقتصادی برایمان ندارد، گفت: با وجود این موضوع، حاضریم با هدف حمایت از استقرار دولت الکترونیکی در کشور، درصورتی که رگولاتوری عرضه این گونه سیم‌کارت‌ها را خارج از سقف لایسنس در نظر بگیرد، نسبت به عرضه قاصدک و امین اقدام کنیم.

محمدمهدی عطوفی - معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که ‌سیم‌کارت‌های توزیع شده همراه اول تقریبا نزدیک به سقف پروانه ماست اظهار کرد: ‌سیم‌کارت‌های قاصدک و امین آماده است و از رگولاتوری درخواست کردیم که آن را جزئی از لایسنس ما محسوب نکند ولی تا این لحظه جوابی دریافت نکردیم.

او ادامه داد: ماکزیمم درآمد هر سیم‌کارت امین برای شرکت در یک دوره، حدود 600 تومان است و درواقع می‌توان گفت که ارائه این نوع سیم‌کارت‌ها در محدوده لایسنس هیچ توجیه اقتصادی برای اپراتور ندارد.

وی تصریح کرد: ‌با توجه به این‌که ما در فضای تجاری هستیم و باید به سهامداران خود در بورس سود برسانیم، بنابراین باید به بحث درآمدزایی نیز توجه کنیم.

معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول با بیان این که در حال حاضر و با محدودیت سقف لایسنس نمی‌توانیم به جای سیم کارت‌های معمولی این سیم‌کارت‌ها را ارائه دهیم و این کار از سوی همراه اول امکان‌پذیر نیست گفت: با توجه به این که اکنون توسعه بحث‌های دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی مطرح و مورد توجه است ما از رگولاتوری درخواست کردیم که واگذاری این سیم‌کارت‌ها را جزو لایسنس ما محسوب نکنند.

همچنین وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - نیز درباره‌ی علت واگذار نشدن سیم‌کارت‌های امین و قاصدک اظهار کرده است: در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.

به گزارش ایسنا سیم‌کارت‌های جدید با نام‌های قاصدک و امین حدود دو سال پیش توسط همراه اول معرفی شد که یکی از کاربردهای سیم‌کارت قاصدک، قابلیت پیام‌رسانی و ویژه پیامک بودن آن است و سیم‌کارت امین هم برای کنترل، حفاظت و موقعیت‌یابی خودرو بر پایه پیامک GPS طراحی شده است.

در هر حال این دو سیم‌کارت به عنوان دو سرویس ارزش افزوده محسوب می‌شود، به عنوان مثال در سیم‌کارت امین که برای کنترل، حفاظت و موقعیت‌یابی خودرو بر پایه پیامک GPS طراحی شده است، سامانه ردیاب در قالب یک بسته سخت‌افزاری برروی خودرو نصب می‌شود و می‌توان با ارسال و دریافت پیامک از سیم‌کارت تعبیه شده در سامانه حفاظتی و کنترلی، علاوه بر کنترل خودرو از امکانات موقعیت‌یابی جغرافیایی نیز بهره برد.

این سرویس شامل سخت‌افزار نصب شونده در ماشین، نرم‌افزار نصب شونده در گوشی و سیم‌کارت قرارگیرنده در سخت‌افزار سیستم بوده و سیم‌کارت آن در تمامی محدوده پوششی شبکه همراه اول قابلیت آنتن‌دهی دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های سخت‌افزاری سیم‌کارت امین عبارتند از قابل نصب بر روی اکثر خودروها، تعیین دقیق موقعیت خودرو از طریق سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS)، دریافت اطلاعات وضعیت خودرو توسط مالک، هشدار از طریق پیامک در صورت بروز دسترسی غیر مجاز به خودرو، ضربه خوردن، قطع باطری، امکان خاموش و روشن کردن خودرو از طریق پیامک، کنترل از راه دور قفل مرکزی ، تغییر تنظیمات امنیتی دزدگیر از راه دور.

  • ۸۹/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">