ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارت اعتباری دولتی در راه ست

| دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری ثبت نام سه میلیون سیم کارت اعتباری دولتی همراه با ثبت‌نام سیم کارت معمولی آغاز خواهد شد.

وفا غفاریان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پیشنهاد شرکت ارتباطات سیار برای واگذاری سیم‌کارتهای اعتباری عرضه این نوع سیم‌کارت همانند شرایط تالیا است.

وی تاکید کرد: سیم کارت اعتباری دولتی گران‌تر یا ارزان‌تر از تالیا نخواهد بود و مشابه سیم‌کارتهای معمولی برای واگذاری آنها قرعه‌کشی خواهد شد.

غفاریان اضافه کرد: سیم کارتهای اعتباری دولت بر روی شبکه اپراتور اول رومینگ خواهد شد. تالیا نیز اگر سیم‌کارتهای واگذاری خود را از مرز 2 میلیون شماره بگذراند، رومینگ خواهد شد.

وی در خصوص واگذاری تمامی سیم‌کارتهای ثبت‌نامی بهمن ماه سال گذشته نیز گفت: سعی مخابرات واگذاری تمامی سیم‌کارتها و ثبت نام جدید در سال جاری است.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از باز‌پس‌گیری بخشی از امور افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه توسط سه پیمانکار عمومی (GC) خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه با این GCها که تاخیر نیز دارند در حل مذاکره و بررسی امور هستیم تا کار افزایش ظرفیت را به پیمانکاران خود مخابرات بدهیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای مخابرات برای افزایش ظرفیت شبکه تلفن همراه خرید تجهیزات و توسعه شبکه توسط پیمانکاران استانی است.

غفاریان اظهار داشت: در همین رابطه اقدام به خرید تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه کرده‌ایم که ظرف دو هفته آینده اولین محموله آنها به ایران وارد خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات پس از ورود به استانها واگذار خواهد شد و استانها نیز عملیات توسعه شبکه را از طریق مناقصه به پیمانکاران خواهند سپرد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در این فاز که «بعلاوه 3» نامیده می‌شود، توسعه شبکه به میزان چهار میلیون مشترک انجام خواهد شد که GPRSنیز در این فاز گنجانده شده است.

وی در خصوص دستاوردهای سفر به چین نیز گفت: در این سفر هدف اصلی مذاکرات سرمایه‌گذاری اقتصادی و فراهم کردن زمینه‌های همکاری دو طرف بود. با وزارت صنایع و انفورماتیک چین نیز در زمینه آموزش، تحقیقات و تولید مذاکراتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: مهمترین خواسته طرف ایرانی در این مذاکرات قائل شدن چین برای ایران به عنوان یک بازار منطقه‌ای است. طرف ایرانی تاکید داشت که چین نباید به ایران به عنوان تنها یک بازار برای محصولات خود بنگرد.

رئیس هیات مدیره مخابرات ایران گفت: هدف ایران از این مذاکرات تبدیل ایران به بازار منطقه‌ای و فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری چینی‌ها در کشور و صدور کالا و خدمات تولیدی کشور به منطقه‌ است.

وی در زمینه فروش شماره رند و مرتب تلفن همراه و ثابت نیز با بیان اینکه این شماره تا پایان سال جاری به مزایده خواهند رفت، اظهار داشت: این طرح در هیات مدیره مخابرات مطرح و برخی از ایرادات آن برطرف شده است.

معاون وزیر ارتباطات پیش‌بینی کرد که این واگذاری‌ها که اغلب مشتریان آن شرکتها و سازمانهای تجاری خوهند بود، تاثیری بر قیمت سیم‌کارت و شماره تلفن ثابت در بازار نداشته باشد.

وی در مورد ثبت شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه نیز اظهار داشت: مهمترین دغدغه مخابرات در این رابطه گذشته از هزینه و دشواری‌های خاص آن، پیچیدگی ثبت شماره سریال گوشی تلفن همراه مسافران داخلی و خارجی و گوشی‌های فعلی است.

  • ۸۵/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">