ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارت های اعتباری محبوب‌تر از دائمی

| دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

بازار سیم‌کارت تلفن همراه روزهای پررونقی را سپری نمی کند و به نظر می رسد حداقل در تهران ، این بازار به اشباع رسیده و خریداران تنها به خرید سیمکارت های اعتباری اکتفا می کنند.

به گزارش فارس، ثباتی که چندین وقت است بر بازار سیمکارت حکمفرما است باعث شده بسیاری از فعالان این بازار ، به غیر از خرید و فروش سیمکارت نسبت به معامله دیگر کالاهای این بازار نیز اقدام کنند . به نحوی که دیده می شود بسیاری از بنگاههای تجاری که تاکنون تنها به خرید و فروش سیم‌کارت می پرداختند به فروش گوشی و لوازم جانبی آن مبادرت ورزیده و فروش سیمکارت را در حاشیه آن انجام می دهند.

بی رونقی عرضه و تقاضا اگرچه برای انواع سیمکارت در بازار تلفن همراه ملموس است ، اما این مشکل بیشتر مربوط به سیمکارت های دائمی می شود و به نظر می رسد کمتر کسی تمایل به خرید سیمکارت های دائمی با قیمت های فعلی داشته باشد.

کارشناسان می گویند که سیمکارت های اعتباری جای سیمکارت های دائمی را گرفته و مردم دیگر برای سیمکارت های دائمی با این قیمت ها هزینه پرداخت نمی کنند.

هم اکنون سیمکارت های دائمی صفر همراه اول با کدهای 2، 3، 4، 5 ، 6 ، 7 و 8 با قیمت 570 ، 540، 385، 390، 360 ، 315 و 300 هزار تومان به فروش می رسد که این بها با توجه به موقعیت جغرافیایی و نوع شماره در مناطق مختلف کشور بین 5 تا 10 هزارتومان متفاوت است.

در این بازار ، سیمکارت های کارکرده کدهای "1 "، "2 "، "3 "، "4 "، "5 "، "6، "7 " و "8 " به ترتیب با حدود قیمت 580 ، 385 ، 325، 265، 260، 245 ، 240 و 225 هزار تومان به فروش می رسد.

در این میان با وجودی که مهلت عرضه سیمکارت اعتباری خانواده همراه اول تمدید شده است سیمکارت های دوقلوی این اپراتور همچنان 30 هزار تومان است و نرخ فروش سیمکارت های اعتباری تالیا و ایرانسل به ترتیب 12 و پنج هزار تومان در بازار آزاد سیمکارت اعلام می شود.

سیمکارت های صفر دائمی اپراتور ایرانسل در بازار آزاد حدود 120 هزار تومان به فروش می رسد و قیمت سیمکارت کارکرده این اپراتور حدود 90 هزار تومان اعلام شده است.

  • ۸۹/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">