ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیم کارت های 150هزار تومانی و رکود بازار آزاد

| يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰۱:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی ثبت نام نامحدود سیم کارتهای 150 هزار تومانی همراه اول از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود که تاکنون درباره سطح کیفی و سهم بازار آن اظهار نظر نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجوز فروش سیم کارتهای 150 هزار تومانی همراه اول در حالی به شرکت ارتباطات سیار داده شده است که تاکنون درباره جزئیات آن جز کد910 و تاریخ ثبت نام اینترنتی آن از نیمه خرداد ماه اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

براساس این گزارش، مسئولان شرکت ارتباطات سیار نیز با این دلیل که هنوز جزئیات واگذاری این سیم کارتها مشخص نشده و روند واگذاری ها در حال بررسی است، از ارائه جزئیات این طرح خودداری می کنند و این در حالی است که انتشار این خبر بازار سیم کارتهای دائمی همراه اول با کلیه کدها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

بر همین اساس، کاهش قیمت سیم کارت اپراتور اول در بازار و رکود خرید و فروش این کالا باعث شده تا عطش خریداران این محصول برای دستیابی به اطلاعات این سیم کارتها و تاثیر نهایی آن در بازار بیشتر شود اما روابط عمومی و دفتر مدیر عامل این شرکت اعلام کرده اند قصد انتشار اطلاعات بیشتر در این زمینه را ندارند.

این در حالی است که ورود شرکت ارتباطات سیار برای فروش نامحدود سیم کارتهای اعتباری، سهم بازار سایر رقبا را کاهش می دهد و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تنظیم سهم بازار هر یک از اپراتورهای اول تا سوم را تحت شعاع قرار می دهد.

به گزارش مهر، مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال گذشته روند واگذاری سیم کارتهای این شرکت را در سال 86 بیش از برنامه همین سال و حتی کل برنامه چهارم توسعه کشور ذکر کرده و افزوده بود: در سال 86 در جذب مشتری 200 درصد رشد داشته ایم اما در بخش توسعه سایت های جدید با ایجاد بیش از 4 هزار و 800 سایت 81 درصد از برنامه را محقق کرده ایم.

وحید صدوقی تصریح کرده بود: در بخش ارائه سرویسهای ارزش افزوده نیز پروژه های gprs , mms در حال اجرا می باشد.

بر اساس آمارعملکرد شرکت ارتباطات سیار، می توان تمرکز این شرکت بر جذب مشتری و سودآوری را پیش بینی کرد در حالی که انجام طرحهای توسعه ای، افزایش سطح کیفی سرویس دهی و ارائه خدمات ارزش افزوده در اولویتهای بعدی این شرکت قرار دارد.

از سوی دیگر، اختلال در برقراری ارتباط در سیستم اپراتور اول که طی هفته های اخیر تشدید شده و معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار در گفتگو با خبرنگار مهر علت اختلالات موجود در شبکه تلفن همراه اپراتور اول را انجام طرحهای توسعه ای در این شرکت عنوان کرد.

محمدحسین فلاح اصغری ، علت ایجاد اختلال در شبکه تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار و قطع سرویس دهی به مشترکان طی روزهای اخیر را انجام طرحهای توسعه ای در این شرکت عنوان و اظهار امیدواری کرده طی چند روز آینده این اختلالات برطرف شود.

اما بروزاختلال در برقراری ارتباط در سیستم اپراتور اول که طی هفته های اخیر نه تنها برطرف نشده بلکه شدت نیز پیدا کرده، این نگرانی را برای مشترکان به وجود آورده که واگذاری های سیم کارتهای 150 هزار تومانی روند اختلالات را تشدید کند و خود نیز از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نباشد.

  • ۸۷/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">