ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیکل اختلال های شبکه تلفن همراه و وعده جدید

| شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۹، ۱۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - موضوع نارضایتی مشترکان شبکه ارتباطات سیار طی ماه های اخیر بار دیگر خبرساز شده است.

سیکل معمول و همیشگی مواجهه با افزایش اختلال در ارتباطات تلفن همراه طی تقریبا ده سال گذشته به این شکل بوده است:ابتدا صدای مردم یا همان کاربران در می آید که این چه وضعی است؛ سپس مطبوعات وارد عمل شده و از گلایه مردم و مشاهدات خود می نویسند و بعد مسوولان پاسخ هایی می دهند، اما این پاسخ ها برای مردم نان و آب نمی شود و اختلال ها ادامه می یابد. در این مرحله چند تن از نمایندگان مجلس وارد عمل می شوند. وزیر ارتباطات و مسوولان مربوطه به خانه ملت فراخوانده می شوند و ... ادامه جریان نیز روشن است؛ ابتدا توضیحاتی داده می شود و بعد با قول رفع مشکلات، وزرای ارتباطات و مسوولان ارتباطات سیار به محل کار خود باز می‌گردند.چندی بعد دوباره اختلال ها زیاد می شود، مردم، رسانه ها، مجلس، وزیر، قول رفع و ... این سیکل تکرار و تکرار می‌شود.

در دور جدید اختلال های شبکه تلفن همراه، طبق معمول همان مراحل مذکور طی شده و یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس در مرحله دریافت توضیحات وزیر ارتباطات به نقل از وی گفته است: “بر اساس اعلام شهرداری به سازمان اماکن، همراه اول برای ایجاد سایت‌های خود باید پروانه تجاری دریافت کند، این مساله باعث تعطیلی برخی سایت‌ها توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و افزایش اختلال در شبکه تلفن همراه شده است.”

به این ترتیب این بار مشکلات شبکه تلفن همراه آن بود که مطرح شد، اگرچه شهرداری تهران نسبت به این خبر واکنشی نداشته است.

توضیحات دیگر نیز حکایت از آن دارد که در جلسه مشترک مجلس با مسوولان شبکه همراه اول، توضیحاتی از سوی مدیر عامل شرکت همراه اول ارایه شده که بر اساس آن در ابتدای برنامه چهارم، شبکه همراه اول دارای 5 میلیون مشترک بوده و قرار بود این میزان تا پایان برنامه به 13 میلیون مشترک برسد ولی در حال حاضر 38 میلیون نفر مشترک همراه اول هستند.

از تمامی این موارد که بگذریم، هفته گذشته یک مقام مسوول در شرکت مخابرات به موضوع جالب توجهی اشاره کرد. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از تدوین برنامه ای برای ارتقای کیفیت شبکه اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در راستای تامین رضایت مشترکان خبر داد.

نمی دانم آیا برداشت درستی از سخنان ایشان دارم و آیا قرار است پس از 17 سال از استقرار شبکه تلفن همراه در کشور، سال ها وعده برای رفع مشکلات، سال ها اجرای طرح ها و برنامه های اصلاحی، تازه برنامه ای برای ارتقای کیفیت شبکه مخابرات کشور تا نیمه سال جاری تدوین شود که تا فلان زمان به اجرا درآید؟

پس ماجرای انواع برنامه ها و طرح ها و وعده ها برای رفع زیربنایی مشکلات که سابق بر این اجرا یا عنوان شد، چه بود؟ آیا این موضوع یک وعده جدید است؟ اگر در واقع قصد، رفع مشکلات است و این وعده از جنس وعده های سابق نیست،‌ جا دارد تا مسوولان مربوطه برنامه کامل خود را به همراه جدول زمانبندی اجرا در اختیار عموم بگذارند.
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۹/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">