ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شاخص های مخابراتی در دولت نهم ارتقا یافت

| سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۸۸، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از ارتقا شاخص های مخابراتی در دوره فعالیت دولت نهم خبر داد و گفت: رشد چشمگیر شبکه تلفن ثابت و همراه، توسعه فراگیر دولت الکترونیک در روستاها، تقویت تولید داخلی صنعت مخابرات، توسعه بخش فناوری اطلاعات و غیره همه نشانگر شکوفایی مخابرات دارد.

"داود زارعیان" در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت از 29 درصد در سال 84 به 34 درصد در اردیبهشت 88 رسیده است، اظهار داشت: تعداد تلفن ثابت در این مدت از 20 میلیون و 340 هزار به 24 میلیون و 750 هزار رسیده است.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از 12 درصد در سال آغاز فعالیت دولت نهم به 43 درصد

در زمان حاضر رسیده و به این ترتیب تعداد مشترکان تلفن همراه از هشت میلیون و 510 هزار به 31 میلیون و 423 هزار رسیده است.

زارعیان، توسعه روستاها در زمینه بهره مندی از خدمات مخابراتی را از دیگر اهداف دولت نهم عنوان کرد و گفت: در چهار سال اخیر، تعداد روستاهای دارای ارتباط از 47 هزار و 955 روستا به 53 هزار و 845 روستا افزایش یافته و دفاتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی نیز از 963 دفتر به هشت هزار و 200 دفتر رسیده است.

وی افزود: در دوره فعالیت دولت نهم تعداد تلفن های همگانی شهری نیز از 141 هزار و 912 دستگاه به 217 هزار و 819 دستگاه رسیده، همچنین تعداد تلفن همگانی راه دور از 64 هزار به 162 هزار دستگاه رسیده است.

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد کاربران اینترنت گفت: تعداد کاربران اینترنت از هشت میلیون و 800 هزار کاربر در سال 84 به به 23 میلیون کاربر در اردیبهشت امسال رسیده است.

زارعیان افزود: شهرهای تحت پوشش تلفن همراه نیز در چهار سال اخیر از 999 شهر به یک هزار و 76 شهر رسیده است.

  • ۸۸/۰۳/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">