ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه‌ تلفن همراه بهبود می یابد

| شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۷:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار معتقد است: توسعه‌ی همزمان شبکه‌ی تلفن همراه و واگذاری سیم‌کارت‌ها، باعث ایجاد اختلال در شبکه خواهد شد و این امری طبیعی است.
حسن طالبی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی اقدامات شرکت ارتباطات سیار برای بهبود وضعیت شبکه‌ی تلفن همراه در راستای انجام واگذاری‌های جدید، اظهار داشت: برای بهبود وضعیت شبکه‌ی تلفن همراه کشور، 10 تیم کاری به منظور شناسایی مشکلات شبکه، تامین تجهیزات و اجرا برای رفع آن‌ها، تشکیل و فعالیت آن‌ها از سه ماه آخر سال گذشته، آغاز شد.
وی ادامه داد: برخی سایت‌های نصب شده در ارتفاعات بلند، با فرکانس سایت‌های دیگر تداخل ایجاد می‌کردند، این امر باعث به وجود آمدن تداخل در سایت‌ها و اختلال در مکالمات تلفن همراه شده بود، نزدیک به 50 درصد از مشکلات شبکه به خاطر همین تداخل فرکانس سایت‌ها بود، به همین علت گروه‌های کاری تشکیل شد و شبکه را دوباره طراحی و در کانال‌های فرکانس بازنگری و تغییر ایجاد کردند تا این تداخل‌ها به حداقل برسد.
وی با بیان این ‌که این گروه‌ها، اختلال در شبکه‌ی مناطقی که تحت پوشش نبودند را شناسایی کردند، گفت: بخش اعظمی‌ از کار حل شده و طی دو ماه آینده نیز شبکه به کیفیت مطلوب خواهد رسید و بعد از ترمیم، شبکه حالت عادی پیدا خواهد کرد.
او با تاکید بر این که بهینه‌سازی شبکه‌ به طور مستمر ادامه دارد، گفت: کیفیت شبکه‌، با به پایان رسیدن فعالیت گروه‌های کاری، 10 درصد افزایش خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار با اعلام این که در هیچ یک از شهرهای تهران، سیم‌کارت بدون قرعه‌کشی واگذار نشده است، گفت: در تلاش هستیم که سیم‌کارت‌ها را طبق زمان‌بندی مشخص واگذار کنیم، اما نیمی از آمادگی شبکه، به GC‌ها مربوط است و آن‌ها نیز باید خود را به برنامه‌ریزی مخابرات برسانند.
به گفته‌ی وی، شرکت ارتباطات سیار در حال نهایی کردن قرارداد برای خرید تجهیزات از شرکت‌های خارجی است و طی دو هفته‌ی آینده سفارش تجهیزات داده می‌شود.
وی درباره‌ی علت رایگان نبودن سرویس پیام‌کوتاه در کشور، گفت: این سرویس در برخی از کشورها رایگان است، اما از آن طرف تعرفه‌ی مکالمات آن‌ها بسیار بالاتر از ایران است و حتی ما در برخی از سرویس‌ها، مبلغ اولیه را حذف کردیم.
طالبی‌نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه در شهرستان‌ها، سعی شد تمام موارد استاندارد رعایت شود تا اختلال به حداقل ممکن برسد.
او با تاکید بر این که توسعه‌ی شبکه بدون ایجاد اختلال غیرممکن است، گفت: توسعه در حجم وسیع باعث ایجاد اختلال می‌شود و نمی‌توان از این امر جلوگیری کرد. اکثر اپراتورها ابتدا شبکه را توسعه می‌دهند و بعد سیم‌کارت‌ در اختیار مردم می‌گذارند، اما انجام توسعه به طور همزمان باعث ایجاد اختلال در شبکه خواهد شد.
به اعتقاد وی، استفاده از چندین برند نیز باعث ایجاد اختلال در شبکه خواهد شد و تمام اپراتورها سعی می‌کنند تا با استفاده از یک برند اختلال در شبکه را به حداقل برسانند.
او با تاکید بر این‌ که شبکه‌ی تلفن همراه از برندهای نوکیا، اریکسون و زیمنس و شرکت علوم ارتباطات تشکیل شده و سهم نوکیا و زیمنس در طراحی شبکه بیشتر است، گفت: تمام گوشی‌ها برای اپراتورهای مختلف تلفن همراه، تعریف نشده‌اند، به دلیل این‌ که گوشی تلفن همراه توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و شبکه نیز براساس یک حداقل و میزان حساسیت مشخص تنظیم می‌شود؛ بنابراین برخی از گوشی‌ها توانایی تنظیم خود با حساسیت‌های تعیین شده را ندارند و این امر نیز باعث ایجاد اختلال خواهد شد.
طالبی‌نژاد تاکید کرد: برخی از گوشی‌های تلفن همراه، از رده خارج شده‌اند و با استاندارد‌های شبکه مطابقت ندارند، اما هنوز مشترکان از آن‌ها استفاده می‌کنند، همچنین برخی از گوشی‌ها قدرت بسیاری دارند و باعث ایجاد بیماری خواهند شد.
وی درباره‌ی وضعیت آنتن‌دهی در جاده‌های کشور، گفت: جاده‌های اصلی کشور تحت پوشش کامل شبکه قرار دارند و هم اکنون در حال نصب سایت در جاده‌های فرعی هستیم تا شبکه کامل شود.
او در پایان درباره‌ی آنتن‌دهی نامناسب در جاده‌ی چالوس، گفت: سایت‌های معمولی در حالت عادی توانایی پوشش‌دهی 25 کیلومتر را دارند، اما سایت‌ها‌ در این جاده، به خاطر انحراف بیش از اندازه، تنها می‌توانند دو کیلومتر را پوشش دهند؛ با افزایش تعداد سایت‌ها طی ماه‌های آینده، جاده‌ی چالوس را تحت پوشش کامل قرار خواهیم داد.

  • ۸۵/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">