ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه‌ ملی اینترنت باید به سرعت ساماندهی شود

| سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

شبکه ملی اینترنت، شبکه اصلی کشور است که هسته مرکزی این شبکه در زیرساخت قرار دارد که با همکاری اپراتورها باید به سرعت ساماندهی شود. رضا تقی‌پور در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با بیان این مطلب و اینکه با توجه به اهداف تعریف شده برای شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت با یک برنامه جهش، متحول خواهد شد، اظهار کرد: حوزه زیرساخت، حوزه‌ای است که باید در آن مباحث طراحی و نظری به سرعت طی شده و وارد فاز اجرایی شود.

وی با اشاره به جهت‌گیری شبکه‌ها به سمت یکپارچه شدن، افزود: ارتباطات زیرساخت باید به سرعت ظرفیت‌ها را بالا برده و از سوی دیگر بتواند SLA لازم را به اپراتورها ارایه کند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: برعکس برخی حوزه‌ها، حوزه ICT شاهد افزایش روز به روز تقاضاها است و پاسخگویی به این همه تقاضا، نیاز به برنامه مشخص و تلاش مضاعف دارد.

او ادامه داد: وجود اپراتورهای اول و دوم و همچنین نیاز ایجاد شده برای حوزه IT، نوید یک بازار بزرگ و جهش را در این حوزه می‌دهد.

وی با اشاره به اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها، خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، سهم‌ها در تولید ناخالص ملی جابه‌جا خواهد شد و ICT یکی از بخش‌هایی است که فرصت‌های زیادی برای آن در این تحول بزرگ دیده می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهداف تعریف شده برای شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: این شرکت باید ظرفیت سازی‌های لازم را به منظور پاسخگویی به نیازهای جامعه در طول برنامه پنجم، ایجاد کند.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، موضوع کیفیت ارایه خدمات و همچنین ایجاد بستری امن برای عرضه این خدمات نیز باید مد نظر مدیران این شرکت قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم، محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - اولویت شرکت زیرساخت را فراهم کردن ارتباطی امن و پایدار عنوان و اظهار کرد: به منظور استفاده از فناوری های جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت گام‌های موثری برداشته شده است که البته از این پس نیز باید همگام با نیازهای جدید حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با تاکید بر اهمیت ایجاد تعامل سازنده با مشتریان گفت: یکی از مهمترین مشتریان ما اپراتورها هستند که باید براساس حفظ حقوق طرفین با آن‌ها رفتار کرد.

وی خصوصی شدن مخابرات را یک اتفاق مهم خواند و گفت: باید امکانات مورد نیاز اپراتورهای فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات را تامین کرد.

خسروی گفت: با حجم عظیمی از کار در حوزه زیرساخت مواجهیم در این راستا باید برنامه‌های پیشین را پیگیری کرده و همچنین نیازهای جدید را شناخته و همگام با آن حرکت کرد.

  • ۸۹/۰۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">