ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرایط واگذاری تالیا اعلام می شود

| دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۸۵، ۱۰:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

هنوز شرایط واگذاری، زمان، مکان و قیمت، و تعداد واگذاری سیم‌کارت‌های تالیا مشخص نیست، اما پس از دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات، کار واگذاری سیم‌کارت‌ها در مدت زمان کوتاهی آغاز خواهد شد.

مهندس صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، گفت: سیم‌کارت‌های اعتباری معروف به تالیا، محصولی دولتی هستند و تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان، در این خصوص تنها به صورت پیمانکاری با شرکت مخابرات ایران همکاری می‌کند.

وی، افزود: قرارداد اولیه‌ی‌ شرکت تالیا با شرکت مخابرات ایران، مبنی بر واگذاری دو میلیون سیم‌کارت تا آخر اردیبهشت ماه جاری و بنا بود که همه‌ی مفاد قرارداد به صورت منظم و هماهنگ صورت گیرد، ولی به سبب ناهماهنگی بین تالیا و مخابرات ایران، واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری به تعویق افتاد.

فیضی، گفت: علی‌رغم تمام ناهماهنگی‌های پیش‌آمده، تلاش مخابرات ایران بر این امر استوار است تا تاخیر ایجاد شده در توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری را جبران کند.

وی، درباره‌ی توزیع سیم‌کارت‌ها نیز به خبرنگار سیتنا گفت: از دو میلیون سیم‌کارت توزیعی، یک میلیون در تهران و مابقی در استان‌ها و شهر‌های مختلف واگذار خواهد شد؛ به گونه‌یی که در چند روز گذشته، در برخی از شهرها مانند مشهد و سمنان توزیع سیم‌کارت آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با عنوان این مطلب که در حال حاضر، تمامی مقدمات و امکانات اولیه از جمله لینک شهری، فضا و مکان مناسب از طریق مخابرات به تالیا واگذار شده است، افزود: بعد از مدت مقرر، شرکت تالیا موظف است کلیه‌ی امکانات و تجهیزات را به شرکت مخابرات تحویل دهد.

وی، تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران، برای رسیدن زودتر به نتیجه، اپراتور دوم را در اختیار شرکت تالیا قرار داد و پس از بهره‌برداری تالیا از اپراتور دوم، این اپراتور به شرکت ایرانسل واگذار شد.

فیضی اظهار داشت: در شرایط فعلی، شرکت تالیا با سهم سود 43 درصد و شرکت مخابرات ایران با سهم 57 درصد با یکدیگر همکاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، واگذاری و ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دولتی را از جمله برنامه‌های اخیر مخابرات دانست و افزود: شرکت مخابرات ایران، در آزمایش تست اولیه‌ی سیم‌کارت‌های دولتی، به نتیجه‌ی مثبت دست پیدا کرده و تمامی آزمایش‌ها با موفقیت همراه بوده است؛ بنابراین پس از کسب مجوز از سازمان تنظیم مقررات، واگذاری این سیم‌کارت‌ها آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در پایان گفت: تلاش شرکت مخابرات بر این است که پس از کسب مجوز عرضه‌ی سیم‌کارت‌های دولتی، تعرفه‌ها و خدمات سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی جدید با سیم‌کارت‌های اعتباری تالیای موجود در بازار تفاوتی نداشته باشد.

  • ۸۵/۰۵/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">