ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت‌های PAP عصر امروز در جلسه‌ای مشترک مشکلات خود را در راستای ارائه‌ی سرویس اینترنت پرسرعت به اطلاع معاون فناوری اطلاعات وزارت ICT رساندند.

به گزارش ایسنا)، جلسه‌ی مشترک میان شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) و معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، با حضور مدیرکل ICT سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار و شرکت‌ها مشکلات خود را در راستای ارائه‌ی اینترنت پرسرعت به کاربران مطرح کردند.

در ابتدای این جلسه مهندس «ریاضی» معاون IT وزارت ارتباطات با تشریح سیاست‌های وزارت در مورد بخش خصوصی و با بیان این‌که سیاستمان این است تا از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در بخش خصوصی به نحو مطلوب استفاده کنیم اظهار داشت: یافتن وجه مشترک میان شرکت‌ها و وزارت ارتباطات از ملزومات به‌کارگیری شبکه‌ای با کیفیت و در برگیرنده‌ی تمام کاربری‌های مورد نیاز خواهد بود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی شبکه‌ی یکپارچه برای اتصال همه‌ی شرکت‌ها، جهت ارائه‌ی اینترنت پرسرعت اظهار داشت: باید بررسی کنیم که چه‌طور می‌توان از تمام ظرفیت‌های تکنولوژی ADSL استفاده کنیم. هم‌چنین شرکت‌های PAP باید با انجام برنامه‌ریزی درجهت رساندن تعداد پورت‌های ADSL به یک میلیون پورت تا آخر برنامه‌ی چهارم توسعه حرکت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌ها باید با تشکیل جلسات و کمیته‌هایی پیشنهادها و راه‌حل‌های مورد نظر برای حل مشکلات و حتی در جهت تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه‌هایی که در این حوزه نیازمند تصویب شدن هستند، زمینه‌های تصمیم‌گیری را فراهم کنند.

در ادامه‌ی جلسه، نمایندگان شرکت‌های PAP، مهم‌ترین مشکل خود را قیمت بالا و چند برابر پهنای باندی عنوان کردند که شرکت‌ها از مخابرات و دیتا دریافت می‌کنند. بحث تعرفه‌های بالا که توسط مخابرات به شرکت‌های مخابراتی استانی جهت در اختیار قرار دادن فضا و امکانات در مراکز مخابراتی تعیین شده نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات مطرح و این نکته عنوان شد که فضای مورد نیاز در برخی از مراکز به طور برابر در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌گیرد.

همچنین از ناهماهنگی میان استان‌های مختلف نیز به عنوان مانعی برای ارائه‌ی سرویس مطلوب در موعد مقرر نام برده شد.

یکی دیگر از نمایندگان شرکت‌های PAP این نکته را که تا کنون هیچ SLA به ازای بک‌بون دریافتی از مخابرات نگرفته‌اند را به عنوان یکی دیگر از مشکلات مطرح کرد و با بیان این‌که تا کنون از تخفیف پله‌ای که در ابتدا برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده بود خبری نبوده است، اظهار داشت: قیمت بالای تعرفه‌های زیرساختی برای شرکت‌ها باعث افزایش قیمت و تعرفه‌های تمام شده برای مشتریان شده و در نتیجه به جذب کمتر مشتریان می‌انجامد.

یکی دیگر از مشکلات مطرح به این مساله برمی‌گشت که شرکت‌های PAP برای مشتریان بزرگ مانند بانک‌ها حساب باز‌کرده بودند اما آن‌ها نیز توسط دیتا یا خود مخابرات مورد مذاکره قرار گرفته و در نتیجه از انعقاد قرارداد آن‌ها با شرکت‌های PAP اجتناب شده است.

یکی دیگر از نمایندگان، اختصاص پهنای باند بیشتر به شرکت‌ها در قالب شبکه‌ی مانند فیبر به طور مشترک به شرکت‌های PAP را به عنوان چاره‌ای جهت رساندن باند وسیع به مراکز و ارائه‌ی سرویس به مشترکان دانست.

تعریف دقیق از جایگاه دیتا و شرکت‌های PAP و مشخص کردن این‌که آن‌ها مکمل و یا رقیب هم هستند، تعیین تکلیف سازمان‌های دولتی جهت دریافت سرویس از شرکت‌های PAP ، برخورد شفاف با همه‌ی شرکت‌ها از جانب مسوولان اجرایی، تبیین آیین‌نامه‌ی اجرایی میانی در این حوزه از راهکارهای مطرح شده توسط نمایندگان شرکت‌های PAP بود.

در ادامه، مهندس «برزگر» به عنوان کارشناس سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی، مشخص شدن و تضمین برای نقاط کمتر برخوردار از امکانات ADSL در شرایط محدود زمانی و ایجاد مکانیزم خرید سرویس‌ها در حوزه‌ی اینترنت و شفافیت در شرکت‌های مخابرات استانی و دیتا ایده‌ها و مکانیزم یکسان در استان‌ها را مواردی دانست که باید مورد بررسی واقع شوند.

هم‌چنین مهندس «امیر احمدی» مدیرکل ICT سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز با بیان این‌که سند مربوط به حوزه‌ی ICT، ظرف 15 روز آینده برای بررسی و تصویب به دولت خواهد رفت، تصریح کرد: هنوز تنظیم آیین‌نامه‌ها و شکل‌گیری شرکت‌های PAP به طور جامع انجام نگرفته و تا شکل‌گیری منطقی آن‌ها کار زیادی باقی است. همچنین تضمین حضور و رقابت شرکت‌های بخش خصوصی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات است که باید انجام شود.

  • ۸۴/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">