ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت های PAP یک میلیون پورت عقب هستند

| دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در حال حاضر برای کل کشور طی سه سال آینده 6 میلیون پورت ADSL نیاز داریم، گفت: شرکت مخابرات ایران تا پایان سال 89، یک میلیون پورت ADSL را واگذار خواهد کرد و شرکت‌های ندا هم می‌توانند پنج میلیون پورت را واگذار کنند.

صابر فیضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، بهینه‌سازی سرویس‌ها برای جلب رضایت مشتری را ازجمله برنامه‌های پیش روی شرکت مخابرات ایران دانست و اظهار کرد: شرکت مخابرات در تلاش است در رابطه با الکترونیکی کردن ارتباطات نقش خود را ایفا کرده و سهم خود را از این بخش به دست آورد.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: قطعا این طرح تاثیر قابل توجهی را بر ارتباطات خواهد گذاشت که قطعا شرکت مخابرات ایران با اضافه کردن پهنای باند، ارایه خدمات صوتی و تصویری هم‌چنین کاهش ترددها و ارایه سرویس‌های برتر به کمک مردم خواهد آمد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران همچنین با بیان اینکه با خصوصی‌سازی مخابرات انجام بسیاری از اقدامات، ساده‌تر شده است، تصریح کرد: رفع نقاط کور و گسترش پوشش شبکه همراه اول، تجاری‌سازی و برقراری رومینگ بین اپراتورها از جمله برنامه‌های مخابرات است.

وی درباره توسعه شبکه اینترنت کشور از طریق شرکت مخابرات ایران نیز گفت: مسوولیت برقراری ارتباط با خارج از کشور برعهده شرکت ارتباطات زیرساخت است و تلاش شرکت مخابرات برقراری ارتباطات داخل کشور برای کاهش ارتباط با کشورهای خارجی برای تامین محتوا است.

فیضی با بیان اینکه باید کلمه ارتباطات دیجیتال را در کشور جایگزین کلمه اینترنت کنیم، بیان کرد: اگر شبکه اینترانت ایران توسط شرکت مخابرات انجام و تکمیل شود، قطعا ارتباطات با شبکه‌های بین‌المللی کاهش یافته و با بسترهای فعلی شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت کشور تکمیل خواهد شد.

وی در بیان حضور شرکت مخابرات ایران به‌عنوان رقیب شرکت‌های خصوصی در بازار ارایه سرویس مستقیم به کاربر اظهار کرد: سیاست شرکت مخابرات ایران ورود به بازار عرضه، با حداقل ضرر به شرکت‌های خصوصی در حال فعالیت است و هدف مخابرات از حضور برای ارایه سرویس مستقیم، ایجاد رقابت دارای برنده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: برای آغاز ورود، مذاکرات خود را با اپراتورهای ندا آغاز کرده‌ایم و جلساتی را برای نحوه تقسیم بازار، مشارکت و همکاری‌هایمان تشکیل خواهیم داد که اولین جلسه برگزار شده و امید است به زودی تفاهم نامه‌های مناسبی را به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه هدف مخابرات از حضور در بازار، عادلانه کردن قیمت‌ها است، تصریح کرد: برخی می‌گویند شکستن قیمت‌ها اشتباه است؛ در جلسه با شرکت‌های ندا نیز طرح ایجاد قیمت مناسب برای استفاده همه هموطنان به صورت عادلانه در سراسر کشور نیز مطرح شد.

فیضی با اشاره به اینکه برای واگذاری ADSL، شرکت‌های مخابرات استانی دارای محدودیت هستند، افزود: با تفاهم‌نامه نوشته شده مخابرات و شرکت‌های ندا در کنار هم به صورت توزیع شده فعالیت خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خاطر نشان کرد: طی پنج سال گذشته قرار بود یک میلیون و 250 هزار پورت توسط شرکت‌های ندا واگذار شود که تنها 480 هزار پورت فعال شده است و شرکت‌های ندا یک میلیون پورت عقب‌تر از برنامه هستند.

وی افزود: مخابرات نیز که قرار بود 275 هزار پورت واگذار کند که ظرف یک سال تقریبا بیش‌تر پورت‌های خود را واگذار کرد.

فیضی درباره نحوه واگذاری و اجاره فضا و تجهیزات به شرکت‌های ندا نیز گفت: جلسات برای هماهنگی بیش‌تر و همراهی با شرکت‌های ندا در حال برگزاری است و به‌زودی تصمیمات مناسب گرفته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ارتقای سطح کمی و کیفی سرویس‌های مخابراتی را از اولویت‌های برنامه شرکت مخابرات ایران دانست و گفت: ارایه سرویس‌های ارزش افزوده و بهینه‌سازی سرویس‌ها برای جلب رضایت مشتری از مهم‌ترین برنامه های مخابرات است.

  • ۸۹/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">