ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شماره جدید ماهنامه تکفا منتشر شد

| شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۸۹، ۱۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

سردبیر نشریه در سرمقاله این شماره بررسی موضوع فضای کسب و کار حوزه فاوا را پاشنه آشیل توسعه دانسته و هدف از انتشار آن را انعکاس دیدگاه های مختلف صاحبنظران با هدف هشداردهی توام به مدیریت کلان کشور و دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر و یا اجرایی که هر یک سهمی در ترسیم این فضا دارند را بیان نموده است. همچنین به نقش بنگاه های اقتصادی فعال بخش خصوصی که علیرغم سختی مسیر بایستی تلاش نفس گیر و بلند مدتی را در جهت انعکاس کاستی ها و موانع فضای مطلوب کسب و کار در دستور کار قرار داده و در جهت رفع آنها تلاش نمایند، اشاره شده است.

در بخش مقالات این شماره، مقالاتی در خصوص بررسی مقایسه ای فضای کسب و کار در ایران و جهان، بررسی پایگاه ملی اطلاع رسانی، ظرفیت ها و چالش های سرمایه گذاری در اینترنت ایران و جذب مشارکت بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار از طریق هدایت و مشاوره مستمر به کمک 5 پایگاه مکمل به چاپ رسیده است.

به منظور بررسی فضای کسب و کار حوزه فناوری اطلاعات در بخش های سخت افزار، اینترنت، نرم افزار و شبکه گفتگو هایی با مهندس جلیلیان، مدیرعامل شرکت آواژنگ، مهندس سعادت، مدیرعامل موسسه ندارایانه، مهندس نظاری، رییس هیات مدیره گروه شرکت های همکاران سیستم و مهندس بابادینیا، مدیر عامل شرکت گیلاس کامپیوتر انجام شده است.

همچنین در حوزه حقوقی با دکتر صادقی نشاط، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران، در حوزه علمی با دکتر تابش، رییس مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف و در بخش دولتی با مهندس انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه شرکت فناوری اطلاعات گفتگو شده است.

با توجه به اهمیت موضوع فضای کسب و کار و تاثیر آن بر اقتصاد کشور نیز میزگردی با حضور خانم مهندس مهشید علوی، مدیر راهبری و تشخیص صلاحیت عوامل نظام فناوری اطلاعات و سرپرست دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک کشور، مهندس باقر بحری، نایب رییس سازمان، مهندس محمد یوسفیان مدیرعامل شرکت حساب و اندیشه، محمودرضا خادمی، مدیرعامل شرکت آزادنت، مهندس رضا کرمی، مدیرعامل شرکت نرم افزاری گلستان و مهندس آرمان غفاری، کارشناس دبیرخانه شورای عالی انفورماتیک با هدف بررسی ابعاد گوناگون این موضوع برگزار شد که مشروح آن در این شماره به چاپ رسیده است.

گفتنی است انتشار تازه­ترین فهرست طبقه بندی تفضیلی فعالیت شرکت ها، فهرست مشاوران احراز صلاحیت شده، معرفی سایت ها و کتاب های مرتبط با فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات از دیگر مطالب منتشره در این شماره از ماهنامه تکفا می باشد.

علاقمندان برای دریافت این شماره از مجله می توانند با دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تماس حاصل نمایند.

  • ۸۹/۰۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">