ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهرداری عامل تشدید اختلال شبکه همراه اول است

| چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۸۹، ۰۵:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بر اساس اعلام شهرداری به سازمان اماکن، همراه اول برای ایجاد سایت‌های خود باید پروانه تجاری دریافت کند، این مسئله باعث تعطیلی برخی سایت‌ها توسط شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و افزایش اختلال در شبکه تلفن همراه شد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته این کمیسیون با وزیر ارتباطات گفت: در این جلسه موضوع اختلال تلفن همراه و دلایل قطع شدن تماس‌های تلفن همراه مطرح شد.

وی اظهار داشت: وزیر ارتباطات در این جلسه با اشاره به فعالیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در کشور مدعی شد که 96 درصد تماس‌ها در همراه اول و 98.5 درصد تماس‌ها نیز در ایرانسل به صورت موفق برقرار می شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب قطع تماس در شبکه همراه اول 4 درصد و برای ایرانسل کمتر از 2 درصد است.

وی تصریح کرد: بنا بر ادعای وزیر ارتباطات، بخشی از دلایل قطعی تماس‌ها به شهرداری مربوط می‌شود که در سال گذشته با تفسیرهایی که از قانون داشته، همراه اول را مجبور به جابجایی 50 سایت کرده است.

یوسف‌نژاد در مورد عملکرد اپراتور ایرانسل نیز گفت: بنابر اعلام مسئولان این اپراتور، قرار بود 65 درصد مساحت کشور شبکه توسط این اپراتور پوشش داده شود که هم‌اکنون این سهم به 85 درصد رسیده و از برنامه جلوتر است.

به گفته وی میزان ترافیک در شبکه ایرانسل طی نوروز امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و طی هفته اول یک و نیم میلیارد پیامک توسط این اپراتور ارسال شده است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 12 هزار BTS توسط ایرانسل در کشور نصب شده و ظرفیت سوئیچ این اپراتور به 30 میلیون عدد رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به ظرفیت ارسال پیام کوتاه توسط اپراتور ایرانسل، این رقم را 10 هزار عدد در ثانیه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در جلسه مشترک مجلس با مسئولان شبکه همراه اول، توضیحاتی از سوی مدیر عامل شرکت همراه اول ارائه شد که بر اساس آن در ابتدای برنامه چهارم شبکه همراه اول دارای 5 میلیون مشترک بود و قرار بود این برنامه تا پایان برنامه به 13 میلیون مشترک برسد ولی در حال حاضر 38 میلیون نفر مشترک همراه اول هستند.
* جبران سوختن80 هزار سیم کارت

یوسف نژاد در ادامه گفت: دیروز خباز یکی از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات در مورد دلیل سوختن 80 هزار سیم کارت در مدت زمان فعالیت همراه اول سئوال کرد و توضیح وزیر در مورد چگونگی جبران ضرر و زیان مشترکان دراین خصوص را خواستار شد.

وی افزود: وزیر ارتباطات دراین مورد عنوان کرد چون برخی افراد به دلیل شرایط فنی سیم‌کارت‌ها، سوء استفاده‌هایی را داشته‌اند شرایطی را فراهم کردیم تا این اتفاق بیفتد و ضرر و زیان‌ها را نیز جبران کردیم.

وی ادامه داد: نماینده سئوال کننده در این مورد قانع نشد و قرار شد پاسخ خود را پس از یک هفته اعلام کند.

  • ۸۹/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">