ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای عالی اطلاع رسانی تنها یک جلسه تشکیل داد

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – در ماده 3 مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شورای عالی اطلاع رسانی آمده است، " رییس جمهور ریاست شورای عالی اطلاع رسانی را بر عهده داردو در غیاب ایشان ، معاون اول وی ریاست جلسه را برعهده خواهد داشت.{نکته} جلسات هر دو ماه یکبار تشکیل می شود.

ترکیب اعضای شورای عالی اطلاع رسانی نیز به این شرح است : 1- رییس جمهور 2- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی3- وزیر ICT 4- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی5- وزیر آموزش و پرورش6- وزیر بازرگانی7- رییس سازمان صدا و سیما 8- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی 9- رییس کتابخانه ملی 10- رییس موسسه ملی استاندارد 11- یک نفر از علمای حوزوی با معرفی شورای مدیریت حوزه علمیه قم 12- حداکثر سه نفر از متخصصان اطلاع رسانی {که منظور از این کلمه اطلاع رسانی نیز مبهم است}13- وزیر علوم تحقیقات و فناوری 14- وزیر اطلاعات 15- وزیر صنایع و معادن 16- وزیر امور خارجه 17- وزیر دفاع

اما نکته اینجاست که بر اساس اطلاعات موجود در سالی که گذشت ، شورای عالی اطلاع رسانی تنها یک جلسه را باحضور رییس جمهوری و سایر اعضا تشکیل داد. ولی چرا؟

یک کارشناس سازمان مدیریت اشکالات در مصوباتی از این دست را عامل این نوع از مسایل ( عدم تشکیل مرتب جلسات) می داند و می گوید : این مصوبات و شوراها که نیاز به حضور رییس جمهوری در آنها دیده شده در کشور کم نیستند و در بسیاری از موارد رییس جمهور نمی تواند حضور داشته باشد.

ولی با تمام این تفاسیر موضوعی که قابل کتمان نیست این است که فناوری اطلاعات هنوز وبه شکل واقعی به محور برنامه های کشور ( آن طور که شنیده و گفته می شود) تبدیل نشده و در برخی موارد به شکل شعار گونه و با نگاهی نگران کننده به IT یعنی همان ابزار تجملاتی از کنار این فناوری گذشته اند.

به هر حال جا داشت تا جلسات متعددی با محوریت فناوری اطلاعات و به ریاست شخص رییس جمهوری در سال گذشته تشکیل می شد تا این فناوری با سرعت بیشتر وبه مراتب واقعی تر در کشور توسعه میافت و از این سردرگمی و بی هدفی در می آمد.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">