ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری ـ «صادق جدیدی» عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های اینترنتی (انجمن ISPها) گفت: در صورت بی‌توجهی به خواسته‌های صنف و لغو حقوق شرکت‌هایی که در زمینه Voip (تلفن اینترنتی) فعالیت می‌کنند از وزارت ICT شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: هر ISP یا شرکت فعال در زمینه Voip، مجوز خود را از مخابرات دریافت کرده و با شرایط اجرا شدن آیین‌نامه جدید توسط سازمان تنظیم مقررات، تمام فعالان در زمینه Voip لطمه خواهند خورد.

در این آیین‌نامه آمده است که با توجه به قانون اعتبارات وزارت ICT و بند الف ـ 2ـ 6 سیاست‌های کلی فصل 44 قانون اساسی ایران در مورد آزادسازی فعالیت‌های بخش پست و مخابرات، این سازمان در نظر دارد تا با پروانه ارایه خدمات تلفن بین‌‌المللی را به شرکت‌های صاحب صلاحیت غیردولتی با شرایط اصلی مندرج در متن این فراخوان اعطا نماید.

جدیدی اظهار داشت: از حدود 3 ماه گذشته کمیته Voip انجمن ISPها در مورد این آیین‌نامه، نقطه‌نظرات بخش خصوصی، نگرانی‌هایی که انجمن از تصویب این آیین‌نامه و مشکلات ناشی از آن دارد، در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی قصد صدور این آیین‌نامه را دارد به همین سبب از سه ماه گذشته، چندین نامه از انجمن به این سازمان ارسال کرده و درخواست شرکت در جلسه‌های کارشناسی این آیین‌نامه را داشتیم.

وی ادامه داد: نه تنها جوابی دریافت نکردیم بلکه اطلاعاتی که از رسانه‌ها دریافت شده با مطالب خود آیین‌نامه موجود در سایت سازمان تنظیم تناقض دارد.

مدیرعامل شرکت ایده‌نگار افزود: پیش از این آیین‌نامه، هر شرکت Voip مبلغ نهصد تومان به صورت پیش‌پرداخت در هر سال باید می‌پرداخت اما در این آیین‌نامه ضمانت‌نامه، مبلغ و شکل آن تغییر کرده است.

جدیدی گفت: بر اساس این آیین‌نامه سالی دو میلیارد تومان شرکت‌های فعال در زمینه Voip باید ترافیک خرید کنند.

وی تاکید کرد: ادعایی که سازمان تنظیم مقررات در مورد اینکه روی این آیین‌نام کار جدی شده (به عنوان مثال دریافت نقطه‌نظرات فعالان Voip) صحتی ندارد زیرا ما هیچ اطلاعی در این مورد نداشتیم.

عضو هیأت مدیره انجمن ISPها گفت: عجله بسیاری در اینکه هرچه سریعتر این آیین‌نامه به شکل ناقص و پرمسأله تصویب شود وجود دارد اما دلیل این کار مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در وزارت ICT عده‌ای با کارهای غیرکارشناسی و عجولانه قصد دارند معضلات بخش خصوصی و کشور را زیاد کنند،‌ افزود: اگر ما مجموعه غیرکارشناسی داشته باشیم تصمیمات غیرکارشناسی نیز اتخاذ شده و مضرات آن نیز متوجه مردم و دولت خواهد شد.

  • ۸۴/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">